تزیین سالاد الویه تولد

به گزارش مجله جام جهان، سالاد الویه یا سالاد روسی، سالادی است که به صورت سرد سرو می شود و از آنجایی که در ساختار تهیه آن از سیب زمینی پخته و رنده شده استفاده می شود، قابلیت این را دارد که به صورت قالبی یا کیک، تک نفره و... به آن فرم داد. در این مطلب با ایده هایی برای تزیین سالاد الویه تولد آشنا خواهید شد.

تزیین سالاد الویه تولد

خبرنگاران | سرویس آشپزی- سالاد الویه در میان ایرانیان به عنوان عصرانه و یا حتی شام جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. این سالاد را می توان به صورت تک نفره و یا با ظاهری شبیه به کیک و یا به صورتی قالبی در مهمانی ها و یا برای جشن تولد سرو کرد. این سالاد در روسیه بدون سس مایونز و تنها با روغن زیتون طعم دار می شود و به جای رنده کردن سیب زمینی و سایر مخلفات، به روش نگینی سالاد را تهیه می کنند.

برای خوشمزه تر شدن سالاد الویه بهتر است به نکات زیر توجه کنید

  • پیشنهاد خبرنگاران به شما برای طعم دار کردن سس سالاد الویه این است که به جای استفاده از مقادیر بسیار زیادی سس مایونز که به لحاظ سلامتی چندان توصیه نمی شود، از ترکیب یک به دو سس مایونز و ماست خامه ای استفاده کنید. همچنین استفاده از دو تا سه قاشق پنیر خامه ای نیز به بهتر شدن طعم سس تا حد زیادی کمک خواهد کرد.
  • برای چاشنی سس از آب لیمو تازه، نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل مقداری از استاک مرغ استفاده کنید.
  • آب لیمو را به اندازه ای اضافه کنید که بوی تخم مرغ پخته را بپوشاند و سالاد بیش از اندازه ترش نشود.
  • بهتر است خیار شور مورد استفاده در سالاد الویه به صورت نگینی خرد شود، این کار مانع از آب انداختن خیار شور در ساختار سالاد می شود.
  • در صورت تمایل به سرو قالبی سالاد الویه، از نان تست استفاده کنید و روی هر لایه نان را ابتدا با مخلوطی از سس بپوشانید و سپس مواد سالاد الویه را روی نان قرار دهید.

    در ادامه نمونه های زیبایی از تزیین سالاد الویه برای تولد و مهمانی جهت ایده دریافت را برای شما آماده کرده ایم.

تزیین سالاد الویه تولد به صورت تک نفره

تزیین سالاد الویه تولد به صورت قالبی

زیباترین نمونه های تزیین سالاد الویه تولد

نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تهیه و تزیین سالاد الویه تولد در پایین همین صفحه در بخش ارسال نظر با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1017

به "تزیین سالاد الویه تولد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین سالاد الویه تولد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید