تعبیر خواب کوتاه کردن موی سر - معنی کوتاه کردن مو در خواب چیست؟

به گزارش مجله جام جهان، تعبیر خواب کوتاه کردن مو می تواند اشاره به تغییر در عقاید و نگرش شما در رابطه با موضوعات اطراف داشته باشد. با تعبیر کوتاه کردن مو در خواب، تعبیر خواب کوتاهی مو و ... همراه ما باشید.

تعبیر خواب کوتاه کردن موی سر - معنی کوتاه کردن مو در خواب چیست؟

خبرنگاران | سرویس سرگرمی - رویا هایی در رابطه با مو از آن دسته خواب هایی است که شاید هر کسی یک بار در طول زندگیش با آن روبرو گردد. خواب هایی که از تنوع بسیاری برخوردارند. دیدن موی بلند در خواب، رویای ریزش به یکباره مو، سفید شدن ناگهانی مو و ... از جمله این خواب های رایج محسوب می گردند.

اما کوتاهی مو در خواب و رویا به چه معناست؟ تفسیر گران غربی نماد های مختلفی را برای این گونه خواب ها بیان می نمایند و البته معبرین اسلامی نیز تعابیری را بر اساس روایات ذکر نموده اند. خوانندگان گرامی برای آگاهی از فضای کلی رویاهایتان می توانید به صفحه اصلی تعبیر خواب خبرنگاران رجوع کنید.

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید: تعبیر خواب

تعبیر خواب کوتاه کردن مو

معبرین غربی گویند: کوتاه کردن مو در خواب معمولا با تغییراتی در زندگی بیننده خواب همراه است. این پیامی است به شما که باید در زندگی قوی تر باشید. اگر در خواب شرایط از کنترل شما خارج باشد این به این معناست که تغییر و مسائل در رابطه باشخص دیگر است.

تونی کریسپ در کتاب فرهنگ تفسیر رویا مو را نمادی از افکار، تصوری که بیننده رویا از خود دارد و یا نگرش و طرز رفتار آن می داند و هر گونه تغییرات در آن را نشانه ای از تغییرات در طرز تفکر و بینش فرد می داند؛ بنابراین کوتاه کردن مو در خواب می تواند نشان دهنده از بین رفتن عقاید گذشته تان باشد.

کارل گوستاو یونگ نیز مو را بیانگر اغوا، احساس، غرور، سلامت و نگرش های شما می داند.

خواب دیدن اینکه موهاتان را کوتاه می کنید بیانگر این است که نبود قدرت را تجربه می کنید (قدرتتان را از دست می دهید). شما ممکن است حس کنید که کسی کوشش می نماید که شما را سانسور کند. تعبیر دیگر این است که شما ممکن است تفکر یا آرزوهاتان را تغییر شکل می دهید (مجددا شکل می دهید) و افکار/عادات ناخواسته را حذف می کنید.

تعبیر خواب کوتاه کردن موی دیگران

معبرین غربی گویند: کوتاه کردن موی دیگری اشاره به کنترل شما بر آن شخص دارد. اگر در خواب قصد کوتاه کردن موهای خانواده خود را دارید بدان معناست که میخواهید تغییراتی را در زندگی همه اعضای فامیل ایجاد کنید.

تعبیر خواب کوتاه کردن موی سر توسط دیگران

خواب دیدن اینکه کسی موهاتان را کوتاه می نماید بیانگر این است که شما احساس کمبود (کاهش) قدرت می کنید. شما حس می کنید که ناعادلانه مورد نقد واقع می شوید. تعبیر دیگر این است که خواب دیدن در خصوص اصلاح مو، نمادی از آغاز تازه است. شما جنبه های ناخواسته خودتان را حذف می کنید.

تفسیرگران دیگر رویا می گویند:

رفتن به آرایشگاه برای کوتاه کردن مو در خواب نشان می دهد افکار و اعتقادات شما در حال تغییر است. اگر در خواب دیدید که آرایشگر شده اید و مو های کسی را کوتاه می کنید، معنایش این است که شما عقایدتان را به دیگران تحمیل می کنید.

دیگر مفسرین غربی در رابطه با کوتاه کردن مو در خواب می گویند:

لوک اویتنهاو: کوتاه کردن مو نشانه غم و اندوه است.

آنلی بیتون: اگر مردی خواب ببیند موی سرش را کوتاه می نماید، علامت آن است که برای دست و دل بازی و سخاوتش فقیر خواهد شد، و از نگرانی و اضطراب بیمار می گردد.

تعبیر خواب کوتاه کردن مو (معبرین اسلامی)

ابن سیرین بر خلاف معبرین غربی موی سر را برای مردان غم و اندوه وبرای زنان زینت و آرایش می داند. تعابیری که در کتاب بانک جامع تعبیر خواب آورده شده است در ارتباط با تراشیدن مو بوده و با کوتاه کردن آن متفاوت می باشد.

جابر مغربی می گوید:

  • اگر زنی در خواب ببیند که موی سر خودش را تراشیده است، یـعـنـی دین و ایمان او دچار اشکال و نقص می گردد.
  • اگر مردی ببیند موی سر خود را تراشیده است، از غم و اندوه در امان می ماند یا اگر بدهکار باشد، بدهی خود را پرداخت می نماید.

اسماعیل بن اشعث می گوید:

  • اگر زنی در خواب سر خود را تراشیده ببیند، شوهرش از جهان می رود.
  • اگر ببینی هنگام حج، کسی موی سر تو را در حرم مکه تراشیده است، اگر بدهکار هستی، بدهی تو پرداخت می گردد، و یا اگر غمگین هستی، شاد و خرسند خواهی شد.

حضرت دانیال (ع) می فرمایند:

  • اگر امیر و فرماندهی در خواب ببیند که موی سرش را تراشیده است، برکنار می گردد.
  • اگر ببینی در مراسم حج، سر خود را تراشیده ای، تعبیرش صلاح و درستی دین و کفاره گناهان تو می باشد.
  • اگر ببینی موی سر خود را با تیغ یا با موبر و واجبی زده ای، سود و منفعت به دست می آوری

امام صادق (ع) می فرمایند: تعبیرهای تراشیدن مو عبارتند از:

  • به جا آوردن حج
  • مسافرت
  • عزت و مقام
  • امنیت
  • کامیابی و بهره مندی

تعبیر خواب قیچی زدن مو

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر زنی در خواب ببیند که گیسویش را قیچی نموده اند یا در عالم خواب این ادراک برای او باشد که گیسویش قیچی شده و یا ببیند که قیچی را با گیسویش آشنا نموده اند خوب نیست، زیرا آن زن بد نام می گردد و مورد اتهام و افترا قرار می گیرد. این تعبیر فقط برای قیچی شدن است نه کوتاه شدن.

توجه: بسیاری از افراد به دنبال تعبیر تمامی اجزای رویای خود هستند به طور مثال و با توجه به این مقاله به دنبال تعبیر خواب کوتاه کردن مو توسط مرده هستید و یا رویای شما از اجزای بسیار زیادی تشکیل شده است. برای تفسیر این گونه رویاها بایستی تحلیلی جداگانه از هر یک از اجزا دانست و با توجه به شرایط زندگی، رفتار و اعمال بیننده خواب به تعبیر خواب پرداخت.

منبع: setare.com
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1021

به "تعبیر خواب کوتاه کردن موی سر - معنی کوتاه کردن مو در خواب چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعبیر خواب کوتاه کردن موی سر - معنی کوتاه کردن مو در خواب چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید