توجه ویژه شورای پنجم به موضوعات زیربنایی شهر در راستای تحقق زندگی مطلوب برای شهروندان

به گزارش مجله جام جهان، رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر مشهد گفت: توجه شورای پنجم نسبت به مسائل زیربنایی شهری کاملا مشهود بوده و از مصادیق مهم این راهبرد طراحی و اجرای پروژه های مسکونی مشارکتی ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد در مناطق کم برخوردار شهر است.

توجه ویژه شورای پنجم به موضوعات زیربنایی شهر در راستای تحقق زندگی مطلوب برای شهروندان

به گزارش خبرنگاران خراسان رضوی، محمدحسین ودیعی در حاشیه بازدید رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر مشهد از پروژه های مسکونی مشارکتی علویه و زندگی، اظهارکرد: یکی از مسائل امروز جامعه ما، کمبود و ناتوانی برخی از اقشار در تامین مسکن مناسب بوده و بسکمک از نارسایی ها و بحران های اجتماعی و فرهنگی همچون بالارفتن سن ازدواج و کاهش شدید نرخ رشد جمعیت و... متاثر از این عامل است.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه پروژه های ساخت واحدهای مسکونی با مشارکت سرمایه گذاران، موسسات خیریه و شهرداری اجرایی شده است، گفت: یکی از رویکردهای مهم کمیسیون اقتصادی و کمیسیون مناطق کم برخوردار شورای پنجم حمایت از چنین پروژه های بود؛ پروژه مشارکتی علویه در اواخر سال 96 به تصویب شورای شهر رسید و با توجه به جامعه هدف این پروژه که افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و توان یاب است، بهای پروانه و عوارض ورود به محدوده بخشوده شد و 12هزار متر زمین به بهای کارشناسی به آن اختصاص یافت.

به گفته وی، با بخشودگی بهای مجوزهای ساختمانی در این پروژه، مدیریت شهری به منظور حمایت از احداث مسکن باکیفیت در این مناطق و حمایت از جامعه هدف به طور متوسط به واحد200 میلیون ریال غیر مستقیم کمک کرده و نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی نیز برای افراد تحت پوشش وام ها و کمک های بلاعوض اعطا کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر مشهد با اشاره به پروژه 2120 واحدی زندگی که با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری با سرمایه گذاری 544 میلیارد تومان به نرخ سال 97 شروع شده، افزود: این پروژه، یکی از پروژه های بزرگ و زیربنایی مشارکتی در شورای پنجم است.

ودیعی اضافه کرد: ساخت چنین پروژه هایی از جنبه های مختلف برای شهر آورده داشته و ارزش اضافه کرده از جمله بهبود شرایط زندگی و ارتقای سطح ساخت وسازهای حاشیه شهر، مسکن مناسب و باکیفیت برای اقشار کم درآمد، اشتغال برای صنوف مختلف خدماتی مربوط به ساختمان در طول دوره ساخت و بهره برداری همچنین فضاها و امکانات مختلف فرهنگی، آموزشی، ورزشی مذهبی، بهداشتی، رفاهی و تجاری مورد نیاز ساکنین را فراهم می کند.

وی همچنین شرح داد: توجه شورای پنجم نسبت به مسائل زیربنایی شهری کاملا مشهود بوده و یکی از مصادیق این راهبرد اساسی در تعریف پروژه های مسکونی مشارکتی ویژه اقشار کم درآمد در حاشیه شهر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر مشهد در ادامه گفت: علاوه بر همه مزیت های این پروژه تنها با اجرای پروژه زندگی برای بیش از 1000 نفر به صورت مستقیم در طول 5 سال اشتغال زایی شده که در این روزگار بیکاری دستاورد ارزشمندی است؛ وعلاوه بر این، موجب رونق صنایع وابسته به حوزه ساخت وساز نیز می شود.

ودیعی با بیان اینکه شورای شهر با مصوبات مختلف برای این گونه پروژه های مشارکتی و اختصاص زمین و پروانه، در جهت استفاده از اموال راکد و بلااستفاده شهرداری، در جهت رفاه شهروندان و نیز مولدسازی دارایی های شهری گامی برداشت، شرح داد: در این پروژه ها، فضاهای فرهنگی، ورزشی، تفریحی، بازی بچه ها، بهداشتی و تجاری و ... نیز پیش بینی شده که جوابگوی بخش عمده نیاز ساکنان خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1227

به "توجه ویژه شورای پنجم به موضوعات زیربنایی شهر در راستای تحقق زندگی مطلوب برای شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه ویژه شورای پنجم به موضوعات زیربنایی شهر در راستای تحقق زندگی مطلوب برای شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید