تور ارزان هلند: تور مجازی: آسیاب بادی؛ نماد ملی هلند

به گزارش مجله جام جهان، هلند، سرزمینی است که به داشتن گل های رنگارنگ و آسیاب های قدیمی شهره است. تور مجازی امشب به دو ویدیو تعاملی از این سرزمین زیبا اختصاص داده شده است. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان هلند: تور مجازی: آسیاب بادی؛ نماد ملی هلند

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

پیش از این مقاله ای به آسیاب های بادی هلند اختصاص دادیم که می توانید با کلیک بر روی این لینک (تور مجازی: آسیاب های بادی هلند) مقاله را بخوانید و از تماشا تصاویر پانورامای آن لذت ببرید. در این مقاله، بار دیگر سخن از آسیاب های بادی هلند است، اما این بار دو ویدیوی تعاملی از این آسیاب ها خواهید دید.

به لحاظ تاریخی، آسیاب های بادی در هلند مصارف بسیاری داشته اند و از مهم ترین آن ها می توان به پمپاژ آب از زمین های پست به سمت رودخانه ها و در پس آب بند ها اشاره نمود. بعلاوه، در قرن چهاردهم، از نوع خاصی از آسیاب های بادی برای تخلیه آب تالاب ها استفاده می شد.

امروزه، بیش از 1000 آسیاب بادی در هلند وجود دارد که بعضی از آنها هنوز برای زهکشی استفاده می شوند؛ مانند یک یا دو آسیابی که از قرن نوزده در شهر کیندریک به جای مانده است. آسیاب مولن د آتر (Molen de Otter) هنوز در آمستردام برای زهکشی استفاده می گردد. آسیاب مولن د واک (The Molen de Valk) در لیدن نیز مورد بازسازی قرار گرفته و از نو آغاز به کار نموده است و حتی از آن به عنوان یک موزه استفاده می گردد ـ این موزه گواهی است بر تاریخ پربار آسیاب های بادی این منطقه. جای بسی تاسف است که کم کم با بلندتر شدن ساختمان ها و ایجاد سازه های نو، همین تعداد آسیابی که هنوز استفاده می شوند توان خود را از دست می دهند و به مرور از کار خواهند افتاد.

سفر به هلند و بازدید از این آسیاب های تماشای باید بسیار هیجان انگیز و مجذوب کننده باشد. هلندی ها بسیاری از مکان های تاریخی کشور خود را ترمیم و بازسازی نموده اند، مکان هایی که واقعا ارزش تماشا دارند. دومین شنبه ماه می هر سال در هلند روز ملی آسیاب در این کشور نام گذاری شده است. در این روز، درهای بیش از 600 آسیاب بادی و آبی در سراسر کشور به روی بازدیدکنندگان گگردده می گردد ـ فرصتی ناب برای تماشا بعضی از قدیمی ترین آسیاب های تاریخی جهان. پس اگر روزی گذرتان به این کشور تماشای افتاد آسیاب های بادی را از قلم نیاندازید. یک راه فوق العاده برای تماشا این آسیاب ها استفاده از دوچرخه است. با هر یک از کارکنان دفاتر اطلاعات گردشگری در هلند که صحبت کنید شما را برای رسیدن به یک جهت مناسب برای تماشا آسیاب ها هدایت خواهند کرد.

ویدیو تعاملی

برای مشاهده ویدیو تعاملی از مرورگرهای Internet explorer, Chrome, Firefox بهره ببرید.

ERROR:

Javascript not activated

ERROR:

Javascript not activated

تور مجازی روزهای چهارشنبه، ساعت 11:30 شب در خبرنگاران منتشر می گردد. برای دسترسی به مقاله های این بخش به صفحه اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1456

به "تور ارزان هلند: تور مجازی: آسیاب بادی؛ نماد ملی هلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان هلند: تور مجازی: آسیاب بادی؛ نماد ملی هلند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: تور مجازی: آسیاب بادی؛ نماد ملی هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید