توقیف کشتی ماهیگیری غیرقانونی در آب های اندونزی

به گزارش مجله جام جهان، وزارت شیلات اندونزی بیان کرد دولت این کشور در پی تقاضای پلیس اینترپل، یک کشتی ماهیگیری حامل 600 تور ماهیگیری غیرقانونی به طول 30 کیلومتری را پس از اینکه در چندین کشور از دست ماموران فرار نموده بود، توقیف نموده است.

توقیف کشتی ماهیگیری غیرقانونی در آب های اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش خبرنگاران، این کشتی STS-50، دندان ماهی های جنوبگان؛ گونه ای از ماهی ها که نقش مهمی در اکوسیستم جنوبی اقیانوس آرام ایفا می نمایند را هدف گرفته بود.

صید ماهی توسط شبکه های عظیم تور ماهیگیری از سال 2006 در آب های قطب جنوب ممنوع شده است چرا که به توصیف استرالیا خطری بزرگ برای تقریبا تمام حیات دریایی محسوب می گردد.

این کشتی با استفاده از نام های مختلف و برافراشتن پرچم هشت کشور مختلف در زمان های مختلف از جمله سیرالئون، توگو، کامبوج، کره جنوبی، ژاپن، میکرونزی و نامیبیا از دستگیری در کشورهای مختلف فرار می نموده است.

به گفته وزیر شیلات اندونزی، این کشتی پیش تر نیز توسط چین توقیف شده بود که پس از آن گریخته و سپس در بندر ماپوتو در موزامبیک توقیف شده که باز هم از آنجا فرار نموده بوده است.

این کشتی 54 متری و 452 تُنی در زمان توقیف، حامل 20 خدمه اندونزیایی و روس بوده است.

طبق اعلام نایب رئیس نیروی دریایی اندونزی، خدمه اندونزیایی این کشتی فاقد مدارک مسافرتی بوده و برای مدتی طولانی بدون پرداخت هزینه ای روی آب ها بوده اند که نشان می دهد ممکن است قربانی قاچاق شده باشند.

گونه دندان ماهی های جنوبگان تحت کنوانسیون حفاظت از منابع زنده دریایی قطب جنوب کنترل می گردد که ماهیگیری توسط تورهای ماهیگیری را ممنوع و قوانین سخت گیرانه ای برای صید در اقیانوس جنوبی اعمال می نماید.

به گزارش رویترز، اندونزی از سال 2014 صدها قایق ماهیگیری خارجی غیرقانونی را در کوشش برای حفاظت از ذخایر داخلی ماهی و حمایت از ماهیگیران محلی معدوم نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 230

به "توقیف کشتی ماهیگیری غیرقانونی در آب های اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقیف کشتی ماهیگیری غیرقانونی در آب های اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید