توییت چاووش اوغلو درباره سفر اتباع جمهوری آذربایجان و ترکیه بدون گذرنامه

به گزارش مجله جام جهان، وزیر خارجه ترکیه نوشت: از امروز به بعد گردشگری با کشور جمهوری آذربایجان تنها با کارت ملی انجام می گردد.

توییت چاووش اوغلو درباره سفر اتباع جمهوری آذربایجان و ترکیه بدون گذرنامه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مورد سفر اتباع جمهوری آذربایجان و ترکیه به کشورهای یکدیگر بدون احتیاج به گذرنامه که از امروز اجرایی خواهد شد، در صفحه توییتر خود نوشت: از امروز به بعد گردشگری با کشور جمهوری آذربایجان تنها با کارت ملی انجام می گردد.

وی اضافه نمود: همه موانع برداشته می گردد، برادریمان بیش از این تقویت خواهد شد. این اتفاق مبارک برای شهروندانمان و برادران آذربایجانی مان مبارک باشد.

به گزارش خبرنگاران، از امروز اول آوریل، شهروندان دو کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان می توانند سفر گردشگری به مقصد کشورهای یکدیگر بدون احتیاج به گذرنامه داشته باشند. برای این سفر تنها احتیاجمند کارتهای جدید هویتی هستند.

مدت این اقامت نیز در دو کشور از 30 روز به 90 روز افزایش یافته است.

پس از جنگ قره باغ روابط ترکیه و جمهوری آذربایجان در ابعاد مختلف افزایش چشمگیری داشته است.

یکی از این ابعاد، موضوع سفر شهروندان دو کشور بدون ویزا و با کارت ملی بوده است که تفاهم آن منعقد شد و از ماه آینده عملیاتی می گردد.

مدتی پیش مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار پیامی در صفحه توییترى خود اظهار داشت که بر اساس موافقت نامه امضا شده بین رجب طیب اردوغان و الهام علی اوف روسای جمهوری ترکیه و جمهورى آذربایجان، اتباع دو کشور می توانند بدون پاسپورت و بدون ویزا و تنها با ارایه کارت ملی کشور خود، به کشور مقابل سفر نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1104

به "توییت چاووش اوغلو درباره سفر اتباع جمهوری آذربایجان و ترکیه بدون گذرنامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توییت چاووش اوغلو درباره سفر اتباع جمهوری آذربایجان و ترکیه بدون گذرنامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید