تکمیل کادر پرستاری خوزستان برای پاییز ، افزایش دو برابری نیروهای ICU

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران/خوزستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تکمیل کادر پرستاری خوزستان برای آمادگی مقابله با کرونا در پاییز، گفت: در بازه زمانی دو ماهه، تعداد نیروهایی که در ICU کار می نمایند را به دو برابر افزایش می دهیم و پزشکان نیز دوره بازتوانی را انجام می دهند.

تکمیل کادر پرستاری خوزستان برای پاییز ، افزایش دو برابری نیروهای ICU

دکتر فرهاد ابول نژادیان در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که شنبه شب (11 مردادماه) برگزار گردید، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرایط بیماری در خوزستان در هفته جاری نیز مانند دو سه هفته گذشته، کاهشی بوده است. امروز تقریبا 44 نفر در بیمارستان های خوزستان بستری شدند که این شرایط، بسیار خوب است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: طبق اعلام وزارت بهداشت در هفته گذشته، سه شهر خوزستان سفید و چهار شهر قرمز بودند. امیدواریم در هفته جاری تعداد شهرهای قرمز کاهش و شهرهای سفید افزایش یابند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان نمود: با همکاری مردم در رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و کوشش کادر بهداشت و درمان شاهد این شرایط هستیم و برای استمرار این شرایط، نیازمند همکاری مردم هستیم. امیدواریم مانند 20 روز گذشته، استفاده از ماسک در دستور کار مردم باشد و فاصله گذاری را رعایت نمایند تا از این بحران سخت عبور کنیم.

ابول نژادیان گفت: در حال حاضر در اهواز بیمارستان رازی، تنها بیمارستانی است که پذیرای بیماران مبتلا به کرونا است و سایر بیمارستان ها بیمار جدید پذیرش نمی نمایند تا بیماران مبتلا به کرونا که بستری هستند ترخیص شوند بنابراین مردم برای درمان کرونا نباید به سایر بیمارستان ها مراجه نمایند.

وی با اشاره به فعال شدن عمل های الکتیو، ادامه داد: دستور داده.ایم در شهرهای کوچک و اطراف اهواز از جمله دشت آزادگان، رامشیر و هندیجان نیز بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری ننمایند و این شهرها بیماران خود را به بیمارستان رازی منتقل نمایند تا تعداد بیمارستان های سبز افزایش یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان نمود: تعداد بخش های ویژه بیماران مبتلا به کرونا نیز در دیگر شهرها کاهش یافته است. در بعضی شهرستان ها نیز که دو سه بیمارستان درگیر کرونا داشتند، همه بیماران را در یک بیمارستان متمرکز کردیم تا مردم با آرامش بیشتری به مراکز درمانی بفرایند.

وی گفت: در مرحله کاهش فرایند بیماری قرار داریم اما نگران شرایط در پاییز هستیم و باید شرایط را برای این فصل فراهم کنیم. در این خصوص تجهیزات بیمارستانی را اورهال می کنیم و کمبودهای بخش های بیمارستانی را برطرف خواهیم کرد.

ابول نژادیان اضافه نمود: همچنین در حال تکمیل کادر پرستاری هستیم، به ویژه پرستارانی که به بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه خدمات ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: در بازه زمانی دو ماهه، تعداد نیروهایی که در ICU کار می نمایند را به دو برابر افزایش می دهیم و پزشکان نیز دوره بازتوانی را انجام می دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان نمود: به پرسنل بیمارستان هایی که از چرخه کرونا خارج شده اند نیز به مرخصی داده ایم تا بازتوانی نمایند و در صورت وقوع اتفاقی در فصل پاییز، از ظرفیت این افراد استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 692

به "تکمیل کادر پرستاری خوزستان برای پاییز ، افزایش دو برابری نیروهای ICU" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل کادر پرستاری خوزستان برای پاییز ، افزایش دو برابری نیروهای ICU"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید