خبرنگاران کمپین روستای بدون کرونا در یزد راه اندازی شد

به گزارش مجله جام جهان، یزد- خبرنگاران - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: در حمایت از بیمه شدگان و مستمری بگیران این نهاد در پیشگیری از شیوع بیماری، کمپین روستای بدون کرونا راه اندازی شد.

خبرنگاران کمپین روستای بدون کرونا در یزد راه اندازی شد

محمد ابراهیمی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: این کارزار تبلیغاتی در کانال ارتباطی بر بستر پیامک طراحی شد، بیمه شدگان و مستمری بگیرانی که درگیر کرونا بودند یا یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده اند، می توانند با ارسال عدد 5 به 300027 اطلاع دهند.

وی گفت: هدف این است با شناسایی خانواده های عضو صندوق که به صورت قطعی درگیر بیماری شدند یا به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، بتوانیم از آنها حمایت کنیم تا از این چالش عبور نمایند.

ابراهیمی ادامه داد: کوشش داریم در مرحله اول، با اطلاع رسانی گسترده پیامکی به جامعه هدف یا به وسیله شبکه های اجتماعی، محیط روستایی و عشایری کشورمان را از گزند این بیماری دور نگه داریم و در مرحله دوم اگر یکی از خانواده های عضو صندوق درگیر بیماری شد، در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق از آن حمایت کنیم.

هم اکنون از 24 هزار و 264 نفر عضو این صندوق 2 هزار و 980 نفر مستمر بگیر هستند و این صندوق فعالیت خود را از سال 1384 با هدف حمایت از روستاییان ، عشایر و کشاورزان برای دریافت مستمری ، بازنشستگی ، از کار افتادگی و فوتی شروع نموده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عصر امروز گفته بود: از ابتدای شیوع کووید 19 (کرونا) تا به امروز 876 بیمار مشکوک در مراکز درمانی استان بستری شدند که 288 نفر آنها پس از بهبودی، ترخیص شدند.

دکتر ابراهیم سلمانی در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: از 437 بیمار مشکوک نمونه گیری شد که تا به امروز 127 مورد مثبت بود ، البته هنوز جواب بعضی نمونه گیری ها آماده نشده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز 16 نفر در استان فوت کردند، تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان های یزد ، اردکان و میبد را به ترتیب 60، 30 و 27 نفر ذکر کرد.

استان یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 87 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها زندگی می نمایند و بیشتر آنها در دشت یزد - اردکان که شامل شهرستان های تفت، مهریز، یزد، اشکذر ، میبد و اردکان است، زندگی می نمایند.

ویروس کووید 19 ، نخستین بار حدود سه ماه قبل در ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز در بیش از 100 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده ای مانند شست و شوی مکرر دست ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می توان از میزان شیوع و ابتلای کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 384

به "خبرنگاران کمپین روستای بدون کرونا در یزد راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمپین روستای بدون کرونا در یزد راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید