تیم ملی والیبال می تواند تلفیقی از جوانان و باتجربه ها باشد

به گزارش مجله جام جهان، محمدرضا تندروان می گوید که برگزاری لیگ به صورت متمرکز به دلیل شیوع کرونا، تصمیم بسیار خوبی بود. او همچنین معتقد است که تیم ملی تلفیقی از باتجربه ها و جوانان خواهد بود.

تیم ملی والیبال می تواند تلفیقی از جوانان و باتجربه ها باشد

سرمربی تیم والیبال فولاد سیرجان در مصاحبه با خبرنگاران، در مورد سطح لیگ برتر والیبال که به صورت متمرکز دنبال می گردد، گفت: نمی دانم که شما سطح را چه طور معنی می کنید. بسیار مشاهده می کنم که در مورد سطح مسابقات صحبت می گردد. سطح بدین معنا است که دو لیگ مختلف مانند لیگ ایتالیا و لیگ امارات را مقایسه کنید و در آخر متوجه خواهید شد که سطح این دو خیلی با یکدیگر تفاوت دارد. در واقع هنگامی که کشور ایران از نظر رنکینگ جزو هشت کشور اول جهان در والیبال است قطعا لیگ های داخلی آن هم جزو لیگ های خوب جهان خواهد بود.

او ادامه داد: معتقدم لیگ سال جاری والیبال ایران به مراتب از سال های گذشته بهتر جلو می رود و حدود هشت تیم اکنون کنار یکدگیر مبارزه می نمایند که بازی ها بسیار نزدیک دنبال می گردد. لیگ سال جاری سطح و کیفیت بالایی دارد. باید بگویم برگزاری لیگ به صورت متمرکز به دلیل شیوع کرونا، تصمیم بسیار خوبی بود.

سرمربی تیم والیبال فولاد سیرجان در پاسخ به اینکه خروجی لیگ سال جاری چه کمکی به تیم ملی در سال های آینده خواهد نمود؟ گفت: در کل، بازی کردن برای بازیکن بسیار اهمیت دارد. هنگامی که یک بازیکن به رقابت می پردازد دیده می گردد و فکر می کنم بازیکنان زیادی سال جاری دیده شده اند. تیم ملی والیبال المپیک را پیش رو دارد و بعد از آن قطعا 3 سال تا المپیک بعدی فاصله داریم که باید جوانان به تیم ملی اضافه شوند. این بازیکنان جوان تمامی سرمایه هایی بوده که برای المپیک های بعدی در تیم ملی دیده خواهند شد. معتقدم سال جاری سالی بود که تعداد بازیکنان جوانی که به والیبال ایران اضافه شدند بیشتر بود و یا حتی می توان گفت که این بازیکنان بیشتر دیده شدند.

محمدرضا تندروان در ادامه گفت: سرمایه گذاری و برنامه ریزی تیم های عظیم و مطرح جهان معمولا چهار سال به چهار سال است. خوشبختانه باید بگویم که برنامه ریزی در والیبال ایران مانند کشور های عظیم و مطرح شده است چرا که برنامه ها، المپیک به المپیک در این رشته پیاده می گردد. قطعا در سال های گذشته اتفاقاتی در والیبال افتاده که اکنون خروجی تیم ملی به گونه ای است که ملی پوشان در المپیک حضور پیدا می نمایند. بازیکنان جوانی در لیگ هستند که می خواهند خودشان را نشان داده و در کوشش اند که تجربه کسب نمایند تا در نهایت بتوانند در المپیک های بعدی حضور داشته باشند چرا که بازی های المپیک از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند.

او اضافه نمود: فکر می کنم بیشتر بازیکنان جوان می توانند در تیم ملی حضور داشته باشند. همچنین بازیکنان باتجربه با آمادگی و انگیزه برای شرکت در المپیک در تیم ملی حضور پیدا خواهند کرد. معتقدم که در تیم ملی تلفیقی از باتجربه ها و جوانان را داشته باشیم. هربازیکنی که آماده باشد می تواند در تیم ملی حضور پیدا کند و باید بگویم که آقای الکنو مربی باتجربه و کارنامه داری است که برای تیم ملی در المپیک و مسابقات دیگر برنامه دارد. آقای الکنو با وجود تکنولوژی می تواند فیلم ها را مشاهده کند و از بازیکنان اطلاعات کسب کند. همچنین الکنو می تواند با چند مرحله تمرین به ملی پوشان به اهداف خود نزدیک گردد.

تندروان در پاسخ به اینکه چه مدت زمان طول خواهد کشید که ملی پوشان با لژیونر ها هماهنگ شوند؟ گفت: در جهانی امروز والیبال، اردو های تیم ملی زیاد نیست و حتی بعضی اوقات این اردوها به 15 روز هم نمی رسد. بیشتر اوقات می بینیم که بازیکنان عظیم مستقیما از تیم های باشگاهی خود به تیم ملی می آیند و بازی تدارکاتی انجام می دهند. به عنوان مثال بازیکنانی که فینال قهرمانی اروپا بازی می نمایند بعد از اتمام این رقابتها، در تیم ملی حضور پیدا می نمایند و بازی تدارکاتی انجام می دهند و بعد از آن می توانند وارد بازی های اصلی شوند.

او ادامه داد: اکنون تیم های ملی به گونه ای هستند که بازیکنان آماده می آیند و سریعا هماهنگ می شوند چرا که والیبال نوین جهان به گونه ای است که فقط نقشه های مسابقات مشخص نماینده بوده و همه جهان می دانند که والیبال نوین چگونه است. در والیبال نوین مربی فقط نقشه های خود را بیان می نماید. فکر می کنم خیلی با سرعت هماهنگی در تیم ملی به وجود می آید زیرا بازیکنان خوب و با کیفیتی داریم. همچنین بازیکنان باتجربه ای داریم که می توانند بازیکنان کم تجربه را هدایت نمایند.

او در پاسخ به اینکه آیا برای انتخاب بازیکنان تیم ملی و دعوت به اردو، با سرمربی های لیگ رجحان مشاوره ای اجرا شده یا خیر؟ پاسخ داد: هنوز مشاوره ای گرفته نشده و طبق شنیده ها که متوجه شدم، قرار است به زودی مشورت گرفته گردد. شنیده ام جلسه ای به صورت آنلاین وجود دارد که نظرات مربیان در آن شنیده خواهد شد.

تندروان در سرانجام درباره پدیده لیگ برتر والیبال تا اینجای کار گفت: زمانی که در مورد پدیده صحبت می کنیم یعنی اینکه دیده تازه دیده شده است بنابراین سن و سال هم برای پدیده اهمیتی ندارد. فکر می کنم بازیکنان زیادی سال جاری پدیده شدند مانند میثم صالحی، صابر کاظمی و امین اسماعیل نژاد. البته بازیکنان زیادی وجود دارند و اگر بخواهم نام ببرم می توانم در هر تیم سه یا چهار بازیکن را بگویم که همین الان می توانند در تیم های ملی بازی نمایند و قطعا به همین سه بازیکن بسنده نمی کنم. افراد دیگری مانند صالحی و علیزاده را هم می توان نام برد اما اینها تنها خوب های لیگ نیستند و اگر بخواهم نام ببرم افراد زیادی را باید بگویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1003

به "تیم ملی والیبال می تواند تلفیقی از جوانان و باتجربه ها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی والیبال می تواند تلفیقی از جوانان و باتجربه ها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید