خبرنگاران استاندار کرمان: مجمع خیرین امنیت ساز هرچه سریعتر تشکیل گردد

به گزارش مجله جام جهان، کرمان- خبرنگاران - استاندار کرمان گفت: مجمع خیران امنیت ساز استان کرمان باید هرچه سریع تر تشکیل گردد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از همه ظرفیت های بودجه برای تقویت نیروی انتظامی و همچنین از قابلیت نمایندگان استان در مجلس و ایجاد ظرفیت در بودجه 1400 استفاده کند.

خبرنگاران استاندار کرمان: مجمع خیرین امنیت ساز هرچه سریعتر تشکیل گردد

به گزارش خبرنگاران، علی زینی وند شامگاه یکشنبه در نشست ستاد استانی مشارکت مردمی در توسعه نظم و امنیت عمومی در کرمان با بیان اینکه اهمیت و صندلی نیروی انتظامی بر کسی پوشیده نیست، گفت: باید همه امکانات را پای امنیت بیاوریم ضمن اینکه در استانی مانند کرمان به هیچ وجه نیروی انتظامی نباید منتظر اعتبارات دولتی بوده و دغدغه اعتبار داشته باشد و تا زمان شکل گیری مجمع خیران امنیت ساز، برای تامین بخشی از احتیاجمندی های نیروی انتظامی در استان کرمان کوشش خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: مردم برای امنیت ارزش قائل هستند و معتقدم تجهیز ناوگان نیروی انتظامی، از آموزش و بهداشت ارجح تر است زیرا اگر همه موارد را داشته و ذره ای احساس نا امنی در افراد باشد، نمی گردد زندگی کرد و امنیت رکن اول زندگی است و احساس امنیت بخش اجتماعی آنرا تشکیل می دهد.

استاندار کرمان اعلام کرد: نیروی انتظامی در حوزه های مختلف کارهای خوبی انجام داده که در مقطعی مکان های نیروی انتظامی به سمت نوسازی و بهسازی رفت و مردم شادمان شدند.

زینی وند توضیح داد:در شرایطی که شرایط فروش نفت و دیگرمنابع درآمدی دولت ها خوب بوده، امکانات دولتی به هیچ وجه کفاف بعضی از حوزه ها را نمی داد و در حال حاضر که با مشکلاتی در فروش نفت و حوزه های دیگر روبرو هستیم نباید صرفا بر منابع دولتی تکیه کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دانشگاه ها، مدارس و مراکز مهم را در جهان خیران ساخته اند، اضافه کرد: مشارکت در ابعاد مختلف در حوزه امنیت نیز در جهان شناخته شده است و مردم مشارکت دارند.

استاندار کرمان اضافه کرد: همه دستگاه های امنیتی مهم هستند و دستگاه اطلاعاتی کشور ما از پیشرفته های جهانست اما نیروی انتظامی احساس امنیت را به مردم می دهد و امنیت را همه دستگاه های امنیتی تامین می نمایند.

زینی وند با اشاره به اینکه تاسیس پلیس راه، پاسگاه و کلانتری ها در جاده ها و محورها احساس امنیت را به دنبال دارد، توضیح داد: برای امنیت باید هزینه کرد و حتی پول جای امن می آید و اولین شاخصه برای سرمایه گذاری در جایی، امنیت است.

36 کلانتری و پاسگاه استان کرمان فاقد ساختمان هستند

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این ستاد با بیان اینکه استان کرمان مسئولیت کشوری در حوزه نظم و امنیت دارد، گفت: کرمان در ضریب امنیتی در بخش های مختلف تاثیرگذار است، مواردی از جمله حوادث رانندگی، تردد اشرار و قاچاقچیان انسان و قاچاق سوخت در استان وجود دارد و احتیاج است از ظرفیت های کشوری برای تقویت نیروی انتظامی در استان یاری بگیریم.

سردار عبدالرضا ناظری اضافه کرد: اگر امکانات و ظرفیتی که به عنوان محمل قانونی مجمع خیران امنیت ساز در نظر گرفته شده، جلب گردد، کرمان می تواند یک خط مقدم و سنگر بسیار خوبی برای کشور باشد ضمن اینکه خودمان از تبعات سوء مسائل مختلف در استان جلوگیری می کنیم، فضای مالی در استان بهتر و جوانان را نجات می دهد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 84 رده پلیس تخصصی داریم، اعلام کرد: چند رده پلیس راهور در استان کرمان ساختمان ندارند و 36 کلانتری و پاسگاه های ما در شهرستان ها فاقد ساختمان می باشند.

این مسئول هم با اشاره به لزوم تهمیدات و ساز و کارهای تشکیل مجمع خیرین امنیت ساز گفت: باید با توجه به عقب ماندگی ها، یاری گردد و درخواست داریم مجمع خیران امنیت ساز در استان هرچه سریع تر راه اندازی گردد، ضمن اینکه ظرفیت معادن استان زیاد است و پیشنهاد داد که درصدی از این محل برای زیرساخت های امنیتی استان هزینه گردد.

وی با بیان اینکه انسان های کریم و خیّر زیادی در استان داریم که باید ساماندهی و زیرساخت های خوبی برای امنیت استان را به ارمغان می آورد، اظهار داشت: بخش زیادی از کویردر استان کرمان واقع شده است و برای تامین امنیت کویر، هزینه های زیادی باید صورت بگیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1014

به "خبرنگاران استاندار کرمان: مجمع خیرین امنیت ساز هرچه سریعتر تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار کرمان: مجمع خیرین امنیت ساز هرچه سریعتر تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید