خبرنگاران افتتاح بیش از 30 هزار میلیارد ریال طرح جدید صنعت آب و برق

به گزارش مجله جام جهان، تهران- خبرنگاران- چهلمین هفته پویش #هرهفته-الف-ب-ایران فردا (سه شنبه) 6 طرح را در قالب هشت پروژه عظیم صنعت آب و برق با اعتبار 39 هزار و 740 میلیارد تومان برای استان های فارس و اردبیل به ارمغان خواهد آورد.

خبرنگاران افتتاح بیش از 30 هزار میلیارد ریال طرح جدید صنعت آب و برق

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار مالی خبرنگاران، پویش هر هفته الف- ب- ایران به هفته چهلم خود رسیده و قرار است فردا همزمان با روزهای سرانجامی دهه فجر، 6 طرح در قالب هشت پروژه عظیم صنعت آب و برق با اعتبار سه هزار و 974 میلیارد تومان در دو استان فارس و اردبیل با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری و وزیر نیرو افتتاح گردد.

بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان با ظرفیت 160 مگاوات تنها پروژه ای است که در استان اردبیل افتتاح خواهد شد.

سد تنظیمی ملاصدرا در اقلید فارس برای تنظیم 92 میلیون مترمکعب آب خروجی از نیروگاه سد ملاصدرا و تحویل به چهار هزار و 400هکتار از اراضی کشاورزی افتتاح خواهد شد.

سد تنظیمی تنگ خمار با کنترل سیلاب های مخرب، علاوه بر کاهش اثرهای نامطلوب و خسارت های وارده به اراضی و روستاهای پایین دست با تزریق و تغذیه آب به آبخوان شیبکوه باعث افزایش سطح آب زیرزمینی و تامین آب کشاورزی و افزایش رضایت مندی اهالی منطقه خواهد شد.

پروژه دیگر تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید صدرا است که حفظ محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی و استفاده مجدد از پساب را انجام خواهد داد و جمعیت 87هزار نفری را تحت پوشش قرار می دهد.

تصفیه خانه آب فسا و تاسیسات وابسته به آن که تامین آب شرب و صنعت شهرستان های فسا (ایچ-ششده-زاهدشهر و روستاهای راستا) را انجام می دهد و جمعیت 184 هزار و 142 نفری را تحت پوشش قرار می دهد.

نیروگاه خورشیدی 6 دهم مگاواتی داراب -لایزنگان و نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی شهرک صنعتی سروستان و نیز نصب و راه اندازی و مدیریت شبکه فیبر نوری، از جمله پروژه هایی است که در استان فارس به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگاران، دومین مرحله افتتاح طرح های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف-ب-ایران فعالیت خود را از فروردین ماه سال جاری شروع کرد.

این مرحله از پویش، بهره برداری از طرح های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت تدبیر و امید زمین گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه اندازی این پویش به مردم قول داده بود تا سرانجام سال، هر هفته از پروژه های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

در قالب پویش هر هفته#الف-ب-ایران مقرر است از 250 پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومان بهره برداری گردد.

اهیمت این پویش به قدری بود که حسن روحانی رییس جمهوری، دهم تیرماه سال جاری در پیامی که به وزیر نیرو بابت این طرح، گفت: اقدام های برنامه ریزی شده در زمینه دو احتیاج اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی مشکل از تابستان های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه ریزی مالی و نگاه امیدوارانه به تابستان 99 با وجود مواجهه با پاندمی کووید19 و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان، منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در سرانجام طرح ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دلگرم کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1026

به "خبرنگاران افتتاح بیش از 30 هزار میلیارد ریال طرح جدید صنعت آب و برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افتتاح بیش از 30 هزار میلیارد ریال طرح جدید صنعت آب و برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید