خبرنگاران جو روانی بیماری کرونا خطرناکتر از خود ویروس

به گزارش مجله جام جهان، قزوین - خبرنگاران - یک روانشناس گفت: جو روانی ایجاد شده در جامعه ناشی از بیماری کرونا و همه گیر بودن آن به مراتب خطرناک تر از خود ویروس است.

خبرنگاران جو روانی بیماری کرونا خطرناکتر از خود ویروس

فاطمه محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، به عواقب روانی ویروس کرونا در جامعه اشاره نمود و اضافه نمود: متاسفانه با شیوع کرونا و اخبار و اطلاعات ضد و نقیض اضطراب و استرس روانی ایجاد شده در مورد ابتلای به این ویروس بیشتر از خطرهای جسمی شده است.

وی اضافه نمود: امروزه در شرایطی که شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح کشور باعث نگرانی مردم شده مهمترین وظایف هر فردی ایجاد آرامش روانی است.

محمدی یادآورشد : بجای ایجاد ترس، اضطراب، غم، خشم و افسردگی باید با تقویت سیستم ایمنی بدن به جنگ ویروس کرونا برویم و مطمئن هستیم که این بیماری نیز شکست می خورد.

به گفته محمدی ، وقتی شخصی احساس تهدید می نماید مسلما توانایی کافی برای مقابله با بیماری را ندارد و طبیعی است که دچار ناراحتی، نگرانی، اضطراب و ترس گردد.

این روانشناس گفت: متاسفانه امروز ترس، استرس، اضطراب و نگرانی ناشی از ویروس کرونا شهروندان را درگیر نموده و اطلاعاتی به مردم منتقل می گردد که نه تنها حقیقت ندارد بلکه خانوادها را دچار مشکل می نماید.

محمدی اضافه نمود: در شرایط فعلی باید تعریف درست و کاملی از بیماری کرونا صورت گیرد و با اطلاع رسانی گسترده افراد جامعه به جای نگرانی از آمار ابتلا و قربانی این ویروس به رعایت نکات بهداشتی بپردازند.

وی اضافه نمود: البته باید توجه داشت که حساس کردن جامعه نسبت به عوامل مخاطره آمیز برای پیشگیری از بی تفاون بودن مردم ضروی است هر چند حساس سازی نباید به درجه ای برسد که احساس گردد هیچ اقدامی نمی تواند مشکل را مرتفع نماید.

به گفته این روانشناس با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه باید همه افراد با استفاده از ماسک ، مواد ضدعفونی نماینده و رعایت بهداشت فردی از انتشار آن جلوگیری نمایند.

بیماری کرونا 2019 (COVID-19) اولین بار در ووهان چین شناسایی شد و کم کم این ویروس از مرزها عبور و بعضی از کشورهای دنیا را درگیر خود نموده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز نهم اسفند آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید در کشور با افزایش 143 مورد جدید به 388 نفر رسید. 73 نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافتند و 34 نفر فوت نموده اند.

این ویروس به شدت مسری که به وسیله تماس با سطح آلوده و به وسیله تنفس منتقل می گردد ، مدتی است به کشور وارد شده و اذهان عمومی را با نگرانی روبرو نموده است.

بیماری کرونا به علت ناشناخته بودن، یک موقعیت ترس را در بدن ایجاد می نماید که علاوه بر آسیب های جسمانی، یک ضربه و شوک روحی و روانی را به جامعه وارد می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 358

به "خبرنگاران جو روانی بیماری کرونا خطرناکتر از خود ویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جو روانی بیماری کرونا خطرناکتر از خود ویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید