دبی بلندترین ساختمان دنیا را می سازد

به گزارش مجله جام جهان، بلندترین ساختمان دنیا در دبی

اولین سنگ بنای ساختمان جدیدی که تاور نام دارد در اکتبر 2016 به وسیله امیر دبی، محمد بن راشد ال مکتوم در بندر خور دبی گذاشته شد. این برج از بلندترین ساختمان دنیا برج خلیفه که 828 متر ارتفاع دارد بلندتر خواهد شد. اگر می خواهید درباره این برج بیشتر بدانید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

دبی بلندترین ساختمان دنیا را می سازد

این برج که 6 کیلومتر مربع پروژه توسعه خور دبی را شکل خواهد داد از برج خلیفه ارتفاع بیشتری خواهد داشت. این گفته ها را رئیس املاک عمار، همان شرکتی که برخ خلیفه را ساخته، در ماه آوریل بعد از اعلام ساخت این پروژه عنوان کرد. سازندگان این برج قصد دارند تا ساخت آن را قبل از اکسپو جهانی دبی در سال 2020 تکمیل نمایند. طراح برج نو دبی معمار سوئیسی- اسپانیایی به نام سانتیاگو کالاتراوا است که به ساخت ساختمان های مدرنی مثل شهر هنر و مجتمع علمی در والنسیا و قطب حمل و نقل مرکز تجارت جهانی نو نیویورک معروف است. ویژگی های برجسته این برج اتاق اوج آن است که به صورت نوک سوزنی باریک طراحی شده، چندین سکوی رصدخانه باغ مانند دارد که با درختان و گیاهان سرسبزی تزئین شده اند و چشم اندازی 360 درجه از شهر می دهند.

این بنا بالکن هایی شیشه ای خواهد داشت که در خارج از دیوار برج می چرخند. بعلاوه هتلی لوکس و 18 تا 20 طبق مغازه، رستوران و دیگر امکانات گردشگری دارد. این برج درست در جایی ساخته می گردد که هتل آدرس داون تاون هتل لوکس 63 طبقه این شرکت در مراسم سال نوی 2015 آتش گرفت. آتش سوزی این هتل که از سال 2012 سومین آسمان خراش مهم دبی است ترس و نگرانی استفاده از مواد قابل احتراق را در نمای بیرونی صدها آسمان خراش امارات افزایش داد. مقامات این شهر در آن موقع دستور دادند تا امنیت ساختمان های این کشور آنالیز گردد و بعد از این ماجرا قول وضع قوانین سخت گیرانه تر را دادند.

تست های لرزه ای و باد بر روی برج نو انجام می گردد و همه جنبه های این برج از مواد سازنده آن گرفته تا تکنولوژی ساخت بر طبق بالاترین استانداردهای بین المللی طراحی می گردد. وقتی در ماه آوریل خطر ریسک آتش سوزی این برج نو مطرح شد سازندگان این برج گفتند اینکه بتوانیم هر گونه ریسک احتاقتصادی را از بین ببریم امکان پذیر نیست. آن ها معتقدند که : قوانین ایمنی خوب هستند اما انسان قادر نیست که همه علایم خطر را حذف کند، تا زمانی که ما در حال ساخت این برج هستیم احتمال ریسک و خطر وجود دارد تنها کاری که از دست ما بر می آید این است که کاری کنیم تا در صورت اتفاق هر چیزی، آن اتفاق در کمترین حالت ممکن باشد. برج جده عربستان که قرار است تا سال 2020 ساخته گردد از هر دو برج دبی بلندتر خواهد شد. تامین اقتصادی آخرین فاز توسعه این برج به مبلغ 1.2 میلیارد دلار در اواخر سال 2015 انجام شد.

در اوایل سال 2016 طرح ساخت برج اسکای مایل با ارتفاع 5577 فوت در توکیو به وسیله دو معمار نیویورکی انجام شد، اگر طرح ساخت این برج قبول گردد این برج در سال 2045 از برج جده هم بالاتر خواهد بود.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1572

به "دبی بلندترین ساختمان دنیا را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی بلندترین ساختمان دنیا را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید