درخواست دادستان میبد برای برخورد قاطع با تخریب کنندگان بافت تاریخی، مسئولان محلی شهرستان میبد پیشتاز حفاظت از بافت تاریخی

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد خواستار برخورد قاطع نیروی انتظامی با تخریب کنندگان بافت و بناهای تاریخی این شهرستان شد.

درخواست دادستان میبد برای برخورد قاطع با تخریب کنندگان بافت تاریخی، مسئولان محلی شهرستان میبد پیشتاز حفاظت از بافت تاریخی

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، علی باقرپور زارچی در جلسه پیشگیری از جرم در حوزه جرایم میراث فرهنگی گفت: در محاکم قضایی با تخریب کنندگان بافت تاریخی به شدت برخورد می شود.

صنایع دستی استان یزد؛ علی باقرپور زارچی در جلسه پیشگیری از جرم در حوزه جرائم علیه میراث فرهنگی، با اشاره به ارزش و اهمیت حفاظت از بافت تاریخی، افزود: نیروی انتظامی باید حفاظت از میراث گذشتگان را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و با حفظ تعامل با مامورین حفاظت میراث فرهنگی، گشت های منظم در بافت تاریخی راه اندازی کند.

وی همچنین بر آموزش یگان مربوطه در نیروی انتظامی به منظور شناخت جایگاه و اهمیت آثار تاریخی و آشنایی آن ها با جرایم این حوزه، حضور و اقدام جدی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در بازرسی از بافت های تاریخی شهرستان و اعلام به موقع جرایم و تعامل با مجموعه انتظامی در برخورد با متخلفان این بخش تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد با بیان اینکه بافت تاریخی میبد سرمایه ارزشمند برای رونق اقتصاد گردشگری است، افزود: ضرورت دارد همه ادارات و ارگان ها و همچنین مردم در جهت حفظ و رونق این بخش همکاری موثر با اداره میراث فرهنگی داشته باشند.

گفتنی است، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میبد نیز در این جلسه با اعلام آمادگی برای برخورد با متجاوزان به آثار و بناهای تاریخی گفت: برخورد با جرایم میراث فرهنگی را در اولویت برنامه های خود قرار خواهیم داد و محدوده بافت تاریخی شهرستان زیر پوشش گشت های منظم پلیس قرار خواهد گرفت.

در این جلسه موضوع تقویت کمی و کیفی یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان میبد و اختیارات و تکالیف آن ها در برخورد با جرایم مشهود این حوزه نیز بررسی شد.

منبع: صدای میراث
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 610

به "درخواست دادستان میبد برای برخورد قاطع با تخریب کنندگان بافت تاریخی، مسئولان محلی شهرستان میبد پیشتاز حفاظت از بافت تاریخی" امتیاز دهید

1 کاربر به "درخواست دادستان میبد برای برخورد قاطع با تخریب کنندگان بافت تاریخی، مسئولان محلی شهرستان میبد پیشتاز حفاظت از بافت تاریخی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دادستان میبد برای برخورد قاطع با تخریب کنندگان بافت تاریخی، مسئولان محلی شهرستان میبد پیشتاز حفاظت از بافت تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید