سایه مهر مادر بوشهری بر سر بیماران نیازمند عضو

به گزارش مجله جام جهان، اعضای مادر بوشهری که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران اهدا شد.

سایه مهر مادر بوشهری بر سر بیماران نیازمند عضو

مسئول تیم فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت وگو با خبرنگار از ، گفت: اعضای پری بختیاری نژاد مادر 58 ساله وشهری که بر اثر خونریزی ناشی از سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت فرزندش به بیماران اهدا شد.

علیرضا باقری اضافه کرد: عمل جراحی برای برداشت کبد و دو کلیه این مادر، صبح امروز با حضور گروه پیوند عضو بیمارستان ابوعلی سینای شیراز در بیمارستان سلمان فارسی (تامین اجتماعی) بوشهر انجام گرفت.

او با اشاره به افزایش حدود دو برابری اهدا عضو در استان بوشهر، ادامه داد: این مورد، پانزدهمین مورد برداشت عضو از ابتدای سال تا کنون است در حالی که پارسال هشت مورد اهدا عضو در استان داشتیم.

مسئول تیم فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تشکر از خانواده هایی که با اهدا عضو عزیزان خود به بیماران زندگی می بخشند، اعلام کرد: اکنون 28 هزار بیمار نیازمند پیوند عضو در کشور داریم که هر روز حدود 10 نفر از آنان به علت نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می دهند.

باقری گفت: اعضای هر بیمار مرگ مغزی می تواند باعث زندگی بخشیدن به سه تا چهار نفر گردد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 10 مورد مرگ مغزی دیگر هم در استان بوشهر وجود داشته است، اضافه کرد: با توجه به اینکه خانواده این بیماران با اهدا عضو عزیزشان موافق نبودند نشد که اعضای سالم آن ها به 30 تا 40 بیمار نیازمند پیوند زندگی ببخشد.

مسئول تیم فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید نمود: اهدا عضو یکی از ماندگارترین ایثارهاست و خانواده هایی که با اهدا عضو عزیزان خود موافقت می نمایند لذت این ایثار را درک نموده اند و بار ها در دیدارهایی که با آن ها داشته ایم به ما گفته اند.

یک بیمار مرگ مغزی می تواند جان یک تا هشت بیمار را نجات دهد و پس شروع مرگ مغزی 14 روز برای موافقت خانواده با اهدا عضو فرصت وجود دارد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 296

به "سایه مهر مادر بوشهری بر سر بیماران نیازمند عضو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه مهر مادر بوشهری بر سر بیماران نیازمند عضو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید