سفیر ایران در آفریقای جنوب: امیکرون از نوع خفیف کرونا است

به گزارش مجله جام جهان، تهران (پانا) - سفیر ایران در آفریقای جنوبی با بیان اینکه سویه امیکرون از نوع خفیف کرونا است تاکید نمود که خطوط هوایی به تدریج درحال بازکردن پروازهای خود به این کشور هستند.

سفیر ایران در آفریقای جنوب: امیکرون از نوع خفیف کرونا است

مهدی آقا جعفری در صفحه اینستاگرام خود در مطلبی در خصوص شرایط شیوع امیکرون در آفریقای جنوبی نوشت: کرونا در آفریقای جنوبی طی یک هفته گذشته آمار افزایشی داشت. در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته آمار مبتلایان فرایند کاهشی و به ترتیب روزانه 16 هزار و 11 هزار نفر در روز داشت. ولی در خاتمه هفته یعنی آدینه 19 آذرماه به بیش از 19 هزار نفر در روز رسید.

آمار فوتی ها همچنان پایین است. به طوری که روز یکشنبه 14 آذرماه فقط یک فوتی گزارش شد و در روز بعد یعنی دوشنبه 15 آذر ماه نیز 9 فوتی گزارش شد و روز آدینه 19 آذرماه که بیش از 15 روز از اعلام خبر مشاهده سویه امیکرون می گذرد تعداد فوتی ها فقط 20 نفر بود. براساس آمار رسمی آفریقای جنوبی که به شفافیت و صداقت در ارائه آمار کرونا معروفیت دارد، در مجموع آمار فوتی ها در یک هفته گذشته منتهی به آدینه 19 آذر ماه 136 نفر یعنی میانگین روزانه حدود 19 فوتی بوده که نشان می دهد امیکرون همانطور که از ابتدا گفته شده نوع خفیف کرونا است و موارد حاد آن نسبت به سویه های قبلی به مراتب کمتر است.

در عین حال وزیر بهداشت آفریقای جنوبی روز گذشته اظهار داشت 70 درصد از بستری شدگان در بیمارستان های آفریقای جنوبی طی روزهای گذشته کسانی هستند که واکسن نزده اند و این نکته بسیار مهمی است.

خطوط هوایی به تدریج در حال بازکردن پروازها هستند. علاوه بر ایرفرانس و لوفت هانزا که پروازهای خود را از سرگرفته اند، خط هوایی قطر نیز دیروز اعلام نموده از فردا یکشنبه 21 آذرماه روزانه دو پرواز از ژوهانسبورگ و یک پرواز از کیپ تاون برای سفر از آفریقای جنوبی برقرار می نماید.

این خبر خوبی برای آن تعداد از هموطنان عزیز ایرانی است که به دلیل قطع پروازها نتوانسته اند بموقع از آفریقای جنوبی خارج شوند.

با توجه به خفیف بودن سویه امیکرون انتظار می رود اینبار سریعتر از موارد قبلی شرایط به سمت عادی شدن برود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1475

به "سفیر ایران در آفریقای جنوب: امیکرون از نوع خفیف کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در آفریقای جنوب: امیکرون از نوع خفیف کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید