شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است

به گزارش مجله جام جهان، اولین دور گفتگو های بین الافغانی تهران با سخنرانی وزیر امورخارجه، روسای هیات های طرفین جمهوریت و طالبان و صدور یک اعلامیه 6 ماده انتها یافت.

شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، اولین دور گفتگو های بین الافغانی تهران با سخنرانی وزیر امورخارجه، روسای هیات های طرفین جمهوریت و طالبان و صدور یک اعلامیه 6 ماده خاتمه یافت.

ظریف در سخنرانی خود در نشست خاتمهی گفتگو های بین الافغانی تهران که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزار امورخارجه برگزار شد با تشکر از هر دو هیات که در این گفتگو ها صلح و راحتی و آسودگی مردم افغانستان را اولویت گفتگو های خود قرار دادند گفت: شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است، زیرا برای صلح باید ایثار و گذشت داشت و از خواسته های حداکثری چشم پوشید و به خواسته های طرف دیگر توجه کرد خصوصا در این گفتگو ها که طرف دیگری وجود ندارد و هر دو طرف برادران هم و در جستجوی صلح و آرامش برای ملت افغانستان هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه افزود: ملتی که 40 سال است در رنج و زحمت است حق دارد که مخالف جنگ باشد.

آن چه از شما می خواهم این است که از این فرصت استفاده کنید و هرچه زودتر جنگ را در افغانستان خاتمه دهید و برای مردم افغانستان فرصت توسعه فراهم آورید.

دکتر ظریف تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه آماده است تا به هر صورت که مایل باشید ادامه گفتگو های شما را تسهیل کند.

خاطر نشان می سازد در نشست خاتمهی گفتگو ها قبل از سخنرانی وزیر خارجه قانونی به نمایندگی از هیات جمهوریت و استانکزی به نمایندگی از هیات طالبان نظرات خود را درباره نشست تهران بیان داشتند که در اظهارات خود از جمع بندی طرف مقابل از گفتگو های صلح حمایت کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1268

به "شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید