طرز استفاده از انواع شامپو رنگساژ برای مو و ابرو

به گزارش مجله جام جهان، اگر دوست دارید بتوانید جذابیت رنگ موی تان را حفظ کنید، دانستن نکاتی اساسی که در مقاله زیر برایتان آورده ایم، از دست ندهید.

طرز استفاده از انواع شامپو رنگساژ برای مو و ابرو

به گزارش ، درخشان و مجذوب نماینده ماندن رنگ مو بعد از شسته شدن، یکی از خواسته های بسیاری از خانم های سراسر دنیاست، خواسته ای که خیلی وقت ها رسیدن به آن سخت به نظر می رسد. اگر دوست دارید بتوانید مجذوب نمایندهیت رنگ موی تان را حفظ کنید، دانستن نکاتی اساسی که در این مقاله برایتان آورده ایم، از دست ندهید؛ به ویژه که درباره شامپو رنگساژ هم اطلاعات ویژه ای داریم که برایتان مفید خواهد بود.

هر بار که مو ها دکلره و رنگ می شوند، روز های اول برترین روز ها برای شما خواهد بود؛ رنگ مو بسیار درخشان، جاندار و مجذوب نماینده است و همه این عوامل باعث می شوند زیبایی شما چند برابر گردد. اما همین که اولین شستشو با شامپو انجام می گردد و تعداد حمام رفتن ها بیشتر گردد، رنگ مو رفته رفته دچار مسائلی می گردد که برای هیچ کس خوشایند نیستند.

این اتفاق بسته به روشن یا تیره بودن رنگ مو از همان بار اول شامپو کردن مو ها رخ می دهد یا نهایتا بار دوم یا سوم آغاز می گردد.

مواد شیمیایی موجود در شامپو های معمولی نه تنها باعث از بین رفتن کراتین موجود در تار مو ها می گردد؛ بلکه درخشندگی رنگ مو را هم کاهش خواهد داد. به همین علت کدر شدن و به اصطلاح مات شدن رنگ از دیگر مسائلی است که برای مو ها اتفاق می افتد.

محو شدن و پاک شدن رنگ معمولا بیشتر برای رنگ مو های فانتزی اتفاق می افتد، آن هم درست هم زمان با اولین شستشو. به همین علت اگر متوجه شدید آب دوش حمام بعد از رد شدن از موهایتان رنگی می گردد یا حوله تان رنگی شده است، تعجب نکنید و سعی کنید از قبل آماده باشید.

مسائل بالا بسته به نوع رنگ مویی که استفاده نموده اید، برند آن، مواد تشکیل دهنده و حتی جنس تار مو های شما می تواند دیر یا زود برایتان اتفاق بیفتد، به همین علت است وجود سه محصول اساسی در حمام شما واجب است.

این شامپو ها باید در قفسه حمام شما موجود بوده و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از شامپو های معمولی فرایند خراب شدن رنگ موی تان را سریع تر خواهد نمود.

اگر رنگ موهایتان فانتزی است، به جای استفاده از شامپو تثبیت نماینده رنگ بهتر است هفته ای چند بار از شامپو خشک بهره ببرید و یک بار هم موهایتان را شامپو کنید تا رنگ مو مدت بیشتری برایتان باقی بماند.

داشتن یک شامپو رنگساژ متناسب با رنگ موهایتان یکی از برترین کار هایی است که می توانید برای بالا بردن دوام موهایتان انجام دهید. این شامپو ها ناجی شما برای داشتن رنگ موی زیباتر، شفاف تر و با دوام تر هستند.

زمانی که برای رسیدن به رنگ موی دلخواه تان مو ها را دکلره نموده باشید، احتمالا زرد شدن مو ها بعد از چند بار شستشو زیاد می گردد و در عین حال ممکن است رنگ کم کم پاک گردد. شامپو رنگساژ برای این طراحی شده است که با روی زردی مو ها آمده، آن ها را بپوشاند و رنگ را به زیبایی بار اول نزدیک کند.

شامپو رنگ در حقیقت همان شامپو رنگساژ است و شامل رنگ های فانتزی، رنگ مو تیره و رنگ هایی مثل نسکافه ای و زیتونی می گردد که به علت روشن بودن زودتر دچار مسائل مربوط به رنگ مو شده و احتیاج به تجدید پیدا می نمایند. به خصوص که برای رسیدن به رنگ مو فانتزی و موارد مشابه به دکلره احتیاج است؛ بنابراین شامپو رنگ و شامپو رنگساژ در یک دسته قرار دارند و از آنجایی که غلظت پایین تری دارند، آسیب کمتری به مو ها وارد می نمایند.

بهتر است در فرمولاسیون شامپو رنگساژی که برای موهایتان انتخاب نموده اید، نکات زیر رعایت شده باشد:

برترین انواع شامپو های رنگ و رنگساژ فاقد آمونیاک بوده که باعث سبکی بیشتر رنگ روی مو ها و حفظ سلامت بیشتر مو های شما خواهد شد.

از آنجایی که مو ها بعد از رنگ و دکلره بسیار خشک شده و حالت به اصطلاح نمدی پیدا می نمایند، سعی کنید شامپو رنگساژی را انتخاب کنید که دارای نرم نماینده باشد تا موهایتان لطافت پیدا کند.

داشتن انواع ویتامین های تقویت نماینده مو ها به ویژه ویتامین های گروه ب می تواند به سلامت مو های شما یاری بزرگی کند.

نحوه استفاده از شامپو رنگساژ بسته به نوع محصول و برند آن فرق دارد و روی بسته آن نوشته می گردد. برترین نتیجه را هم از عمل کردن به همین دستور می توان به دست آورد؛ اما کاری که آرایشگاه ها برای رنگساژ مو ها با شامپو انجام می دهند هم روش مناسبی برای استفاده شما خواهد بود که بعد از خواندن دستورالعمل روی جعبه می توانید با آن تلفیق کنید.

آرایشگر ها بسته به اندازه حجم و قد مو های شما میزان لازم شامپو رنگساژ را که برای پوشاندن مو ها کافی است را داخل یک کاسه رنگ ریخته و آن را با میزانی آب رقیق می نمایند و بعد از پوشیدن دستکش، روی مو ها ماساژ می دهند. رنگ چند دقیقه روی مو ها به جای مانده و سپس آبکشی خواهد شد. نکته مهم این است که بهتر است تا 48 ساعت بعد از رنگساژ به علت باز بودن پیگمنت های مو، مو ها را شامپو نکنید.

به خاطر داشته باشید دکلره کردن ابرو ها به هیچ وجه توصیه نمی گردد. به همین علت هم موقع انتخاب و خرید رنگ ابرو بهتر است در حوزه رنگ هایی مثل مشکی، دودی، قهوه ای روشن و قهوه ای سوخته باقی بمانید. معمولا برای روشن شدن رنگ ابرو نهایتا از رنگ روشن استفاده خواهد شد؛ اما هیچ وقت دکلره و رنگساژ توصیه نمی گردد.

منبع:روزیاتو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1315

به "طرز استفاده از انواع شامپو رنگساژ برای مو و ابرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز استفاده از انواع شامپو رنگساژ برای مو و ابرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید