تور ایتالیا: طرز تهیه 3 نوع لازانیای ایتالیایی خوشمزه با سس بشامل

به گزارش مجله جام جهان، کمتر کسی پیدا می گردد که نام لازانیا را نشنیده باشد یا طعم آن را دوست نداشته باشد. لازانیا یکی از دل چسب ترین و پرطرفدارترین غذاها از خانواده بزرگ پاستا است. معمولاً لازانیا را به صورت لایه های ورقه ای درست می نمایند و بین آن گوشت، مرغ یا سبزیجات را قرار می دهند. این غذا همچون پاستا اصالتی ایتالیایی دارد. البته درست کردن لازانیایی که هم خوشمزه گردد و هم قوام خوبی داشته باشد نیازمند رعایت بعضی نکات است. در ادامه این نکات را در خبرنگاران بلاگ به همراه روش درست کردن سس مخصوص لازانیا یعنی بشامل، شرح می دهیم. برای ناهار این غذای خوشمزه را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

تور ایتالیا: طرز تهیه 3 نوع لازانیای ایتالیایی خوشمزه با سس بشامل

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

لازانیا بدون فر:

اگر فر ندارید، هیچ نگران نباشید. لازانیا را می توانید بدون فر و در ماهی تابه یا قابلمه نچسب درست کنید. برای تهیه این لازانیا که با گوشت چرخ نموده است، به مواد زیر احتیاج داریم:

مواد لازم لازانیا بدون فر:
لازانیا 2 بسته
گوشت چرخ نموده 500 گرم
پیاز 3 عدد
رب3 قاشق غذاخوری
پوره گوجه فرنگی 1/2 پیمانه
هویج2 عدد (کوچک)
فلفل دلمه ای سرخ نموده1 عدد
قارچ سرخ نموده 1 پیمانه
آرد 1/5 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم
شیر 1/5 لیوان
پودر جوز هندی 1/4 قاشق چایخوری
عصاره گوشت یا مرغ 1 عدد
سیر 1 حبه
پودر سیر1 قاشق چایخوری
آویشن 1 قاشق چایخوری
اورگانو 1 قاشق چایخوری
پودر پاپریکا 1 قاشق چایخوری
پنیر پیتزا500 -700 گرم
پنیر پارمزان به اندازه دلخواه
نمک و فلفل به اندازه لازم

1- ابتدا پیاز و هویج را کمی تفت می دهیم.

2- به پیاز سرخ شده گوست چرخ نموده را اضافه می کنیم و ادویه ها را اضافه می کنیم

3- فلفل دلمه ای و قارچ را به مواد اضافه می کنیم.

4- رب یا پوره گوجه فرنگی را به مواد اضافه نموده و تفت می دهیم.

5- آب جوش به مواد اضافه نموده و می گذاریم مواد سس گوشت به مدت 10 دقیقه به خوبی بپزد.

برای ادامه طرز تهیه لازانیا بدون فر و طرز تهیه سس سفید بر روی لینک کلیک کنید.

لازانیا اسفناج و قارچ:

این لازانیا، یک لازانیای گیاهی و خوشمزه است که با اسفناج و قترچ درست می گردد. لازانیای اسفناج و قارچ را هم در فر و هم بر روی گاز می توانید درست کنید. مواد این لازانیا بسیار کم و ارزان است. با ما همراه شوید تا طرز تهیه این لازانیای خوشمزه را آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه لازانیا اسفناج
اسفناج500 گرم
قارچ250 گرم
پیاز میانه1 عدد
سیر3 حبه
پنیر پیتزا300 گرم
پنیر خامه ای یا ریکوتا250 گرم
لازانیا1 بسته 300 گرمی(به اندازه لازم)
روغن مایع یا زیتونبه اندازه لازم

1- پیاز و قارچ را خرد نموده و با روغن تفت دهید.

2- سیر له شده و اسفناج را به مواد اضافه کنید.

3- پنیر خامه ای یا ریکوتا را به مواد اضافه کنید.

4- برای تهیه سس بشامل نیز کره و آرد و شیر را با هم مخلوط کنید و روی شعله قرار دهید.

5- آویشن و نمک را به سس اضافه نموده تا به غلظت برسد.

برای طرز تهیه لازانیا اسفناج و قارچ اینجا کلیک کنید.

طرز تهیه لازانیای گوشت چرخ نموده در فر

برای تهیه این لازانیا هم سس بشامل و هم خود لازانیا را آموزش می دهیم. ابتدا باید سس بشامل را درست کنید.

سس بشامل(سس لازانیا):

به سس مخصوصی که در لازانیا استفاده می گردد، سس بشامل می گویند. بشامل (مخلوطی از سه ماده غذایی از جمله آرد، کره و شیر) نوعی سس فرانسوی سفید رنگ است که اکثرا به دلیل رنگش با پنیر پیتزای روی لازانیا اشتباه گرفته می گردد.

برای تهیه یک لازانیای خوشمزه رعایت تناسب بشامل و پنیر پیتزا بسیار مهم است که در ادامه شرح می دهیم. روش تهیه این سس بسیار ساده است و مشکل ترین بخش آن، جلوگیری از گلوله گلوله شدن آرد است. بنابراین هم زدن پیوسته در تهیه سس بشامل اهمیت زیادی دارد. وجود این سس باعث می گردد تا مواد به هم نچسبند و به آن ها طعم بی نظیری می دهد.

مواد لازم برای تهیه سس لازانیا (بشامل):

  • کره: 50 گرم
  • آرد: 2 قاشق غذاخوری
  • شیر: 2 پیمانه
  • نمک و فلفل: به اندازه لازم
  • جوز هندی: در صورت تمایل
  • خامه در صورت تمایل: 2 قاشق غذاخوری

دستور تهیه سس بشامل:

ابتدا بهتر است آرد را در ظرف دیگری تفت دهیم تا خامی آرد از بین برود. هم چنین کره را نیز در ظرف دیگری آب می کنیم و سپس این دو را به مدت 2 دقیقه باهم تفت می دهیم تا مخلوط یکدست گردد سپس شیر را به آرامی به ظرف اضافه می کنیم باید توجه داشت که حین اضافه کردن شیر به طور پیوسته و آرام مخلوط را هم بزنیم تا آرد گلوله گلوله نگردد. وقتی مخلوط به غلظت مناسبی رسید، ریختن شیر را قطع می کنیم. درآخر می توانیم کمی نمک و فلفل و اندکی جوز هندی به آن اضافه کنیم. هم چنین می توانیم برای بهتر شدن طعم آن در صورت تمایل از خامه نیز استفاده کنیم. به همین سادگی طی مدت 15 دقیقه سس بشامل آماده می گردد که می توان از آن در تهیه لازانیا یا سایر غذاها استفاده نمود. حال که با نحوه تهیه سس بشامل آشنا شدیم، میریم سراغ لازانیا.

[aparat id=xnmXr]

طرز تهیه لازانیا:

با اندازه موادی که در دستور پخت زیر قرار گرفته می توانید برای 4 نفر لازانیا تهیه نمایید.

  • پیاز: 2 عدد
  • سیر: 2حبه
  • لازانیا: 1بسته
  • گوشت چرخ نموده: 400 گرم
  • قارچ: 200 گرم
  • پنیر پیتزا: 150 گرم
  • فلفل دلمه ای: 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • سس گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: به اندازه کافی
  • نمک و فلفل، زردچوبه، پودر آویشن: به اندازه کافی
  1. ابتدا فر را روی 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم گردد. سپس پیازها را پوست کنده، شسته و بر روی تخته به صورت مربع های کوچک خرد می کنیم. هم چنین 2 حبه سیر را نیز به صورت ریز خرد یا رنده می کنیم. سپس کمی روغن درون ماهی تابه ریخته و پیاز و سیر خرد شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. به جای روغن مایع از روغن زیتون نیز می توان استفاده کرد. روغن زیتون طعم و عطر فوق العاده ای به مواد می دهد و هم چنین در تهیه لازانیای اصل ایتالیایی از آن استفاده می گردد. اگر از روغن زیتون استفاده می کنید، مراقب باشید که حتما از حرارت خیلی کم بهره ببرید تا روغن نسوزد.
  2. بعد از آنکه پیازها اندکی طلایی و نرم شدند، اندازهی زردچوبه به آن اضافه می کنیم. زردچوبه به همراه سیر و پیاز تأثیر زیادی درگرفتن بوی بد گوشت دارد. در همین حین بقیه مواد نظیر قارچ و فلفل دلمه ای را نیز می شوییم و با دستمال خشک، آب قارچ ها را می گیریم. سپس قارچ ها را بر روی تخته به صورت ورقه ای و فلفل دلمه ای ها را به صورت مربع های کوچک خرد می کنیم
  3. هنگامی که رنگ گوشت تغییر کرد، 2 قاشق رب گوجه فرنگی به همراه 1 قاشق سس گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم و سپس قارچ و فلفل دلمه ای را که قبلاً خردنموده بودیم به آن اضافه می نماییم. به خوبی مخلوط را هم می زنیم و به آن نمک، فلفل و پودر آویشن و در صورت تمایل کمی ادویه پاپریکا (پاپریکا ادویه خوشمزه ای است که حاصل از خشک کردن فلفل دلمه ای و پودر کردن آن است. می توانید آن را در منزل درست کنید یا به شکل آماده بخرید. این ادویه طعم واقعا متفاوتی به غذاهای شما می دهد.) اضافه می کنیم. به مخلوط نصف استکان آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا مواد لازانیا به خوبی جا بیفتد.
  4. بسته حاوی لازانیا را باز نموده و ورقه های لازانیا را در ظرف حاوی آب جوش و اندکی نمک می گذاریم تا بپزد. هنگامی که ورقه های لازانیا نرم شد آن ها را آبکش می نماییم. حال ظرف شیشه ای پیرکس را انتخاب نموده و کف ظرف و دیواره های آن را با اندکی روغن یا روغن زیتون چرب می کنیم. اگر کف ظرف را چرب نکنید، ورقه های لازانیا به کف ظرف می چسبند و هنگام سرو غذا ساختار کلی لازانیا به هم می ریزد.
  5. پس از اینکه ورقه های لازانیا را پختیم، ابتدا 2 لایه در کف ظرف می چینیم و روی آن سس بشامل می زنیم. سپس موادی که درست کردیم را روی سس ریخته تا کاملاً آن را بپوشاند. در آخر پنیر پیتزا را روی مواد می ریزیم و دوباره 1 الی 2 ورق لازانیا را روی آن قرار می دهیم و لایه های بعدی را نیز همان گونه که شرح داده شد می چینیم و درون فر قرار می دهیم. بعد از گذشت نیم ساعت لازانیا حاضر است.

نکات مهم در پخت لازانیا:

  1. لازانیا را با سس کچاپ سرو کنید. می توانید از سس های قرمز خانگی هم بهره ببرید.
  2. برای راحتی کار و زیباتر شدن لازانیا می توانید از لازانیاهای صاف بهره ببرید.
  3. به منظور اطمینان از پخت لازانیا آن را مرتب چک کنید.

منبع عکس: foodiemaryam

منبع: اُکالا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1428

به "تور ایتالیا: طرز تهیه 3 نوع لازانیای ایتالیایی خوشمزه با سس بشامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: طرز تهیه 3 نوع لازانیای ایتالیایی خوشمزه با سس بشامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید