بازسازی 30 بنای تاریخی زنجان در سال گذشته

به گزارش مجله جام جهان، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، بازسازی 30 بنای تاریخی زنجان در سال گذشته صورت گرفت.

بازسازی 30 بنای تاریخی زنجان در سال گذشته

سید سعید صفوی با اشاره به بازسازی 30 بنای تاریخی در سال گذشته در استان گفت: پایش، بازسازی و حفاظت از بناهای تاریخی یک امر مستمر است، چرا بناهای تاریخی عمر بیش از هزار سال را دارند که از تخریب آنها باید جلوگیری گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اعتبارات قطره چکانی حوزه بازسازی بناهای تاریخی میراث فرهنگی گفت: اختصاص اعتبار به بازسازی بناهای تاریخی یک نهضت ملی و عزم ملی را می طلبد، به طوری که علاوه بر میراث فرهنگی، سایر دستگاه ها به ویژه خیرین حوزه میراث فرهنگی هم در این رابطه باید پای کار باشند.

او با اشاره به اینکه مجمع خیرین میراث فرهنگی کشور سال قبل به ریاست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شکل گرفت، گفت: مجمع خیرین میراث فرهنگی در سایر استانها در حال شکل گیری است و ما هم امیدواریم جزو استانها پیشرو در این حوزه باشیم.

صفوی اضافه نمود: اعضای شعبه استانی مجمع خیرین در زنجان انتخاب شده اند و امیدواریم به زودی شعبه استانی مجموع خیرین میراث فرهنگی در استان تشکیل گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در ادامه با اشاره به حفاری های غیرمجاز گفت: گاهی به علت عدم اطلاع، بعضی ها برای یافتن گنج دست به حفاری های غیرمجاز می زنند که به جرات میتوان گفت چنین چیزی وجود ندارد.

او گفت: مناطقی که تپه های تاریخی دارند از باب ارزش تاریخی و فرهنگی مورد توجه است و برای حفاران به جز مجازات های که قانون گذار در قالب حبس های طولانی مدت دیده شده است، هیچ عاید دیگری ندارد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 خرداد 1403 بروزرسانی: 10 خرداد 1403 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1852

به "بازسازی 30 بنای تاریخی زنجان در سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی 30 بنای تاریخی زنجان در سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید