مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی در مجله مهم و معتبر علمی چاپ شد

به گزارش مجله جام جهان، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مواد، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان پیروز به چاپ مقاله در مجله معتبر Progress in Materials Science با ضریب تأثیر 31/56 شد.

مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی در مجله مهم و معتبر علمی چاپ شد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مواد، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان پیروز به چاپ مقاله در مجله معتبر Progress in Materials Science با ضریب تأثیر 31/56 شد.

اکبر حیدرزاده، استادیار گروه مهندسی مواد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در در این باره به خبرنگار ما گفت: این مقاله ای که با هدف بهبود خواص نهایی جوش و کامپوزیت های سطحی، با عنوان جوشکاری و فرآوری همزن اصطکاکی (مروری جامع بر تحولات ریز ساختاری) در مجله معتبر Progress in Materials Science با ضریب تأثیر 31/56 به چاپ رسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ادامه داد: خواص مختلف مواد (مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی) تحت تاثیر ساختار درونی آن ها (میکروساختار و نانوساختار) است. بنابراین، کنترل ساختار مواد از اهمیت فوق العاده ای در علوم مختلف برخوردار است.

وی اضافه نمود: جهت کنترل ساختار نهایی مواد، احتیاج به درک بنیادی از تحولات ساختاری در حین فرآیند های فراوری است که روش FSW/P از این قاعده مستثنا نیست. به همین منظور، در مقاله حاضر تحت عنوان Friction stir welding/processing of metals and alloys: A comprehensive review on microstructural evolution، مکانیزم های میکرو و نانوساختاری در حین FSW/P مواد مختلف از قبیل فولادها، آلیاژ های آلومینیم، مس، منیزیم، تیتانیم، نیکل، کامپوزیت های زمینه فلزی، آلیاژ های با انتروپی بالا و ... شناسایی و گزارش شده است.

حیدرزاده اظهار کرد: این مقاله جامع در مجله Progress in Materials Science با ضریب تاثیر 31/56 به چاپ رسیده است که در مجموعه مجلات Materials Science, Multidisciplinary در بین 314 مجله در رتبه چهارم بعد از مجلات Nature Reviews Materials، Nature Energy و Nature Materials قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 852

به "مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی در مجله مهم و معتبر علمی چاپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی در مجله مهم و معتبر علمی چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید