موفقیت شکننده آلمان در مقابل ویروس کرونا ، گام های کوچک برای کاهش قرنطینه

به گزارش مجله جام جهان، صدراعظم آلمان می گوید این کشور به موفقیت بینابینی شکننده ای در مبارزه اش با ویروس کرونا رسیده است و گام های کوچکی را برای کاهش قرنطینه عمومی بر خواهد داشت.

موفقیت شکننده آلمان در مقابل ویروس کرونا ، گام های کوچک برای کاهش قرنطینه

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره آنگلا مرکل روز چهارشنبه 27 فروردین گفت بازگشایی نسبی فروشگاه ها از هفته آینده و بازگشایی مدارس از 4 مه (15 اردیبهشت) آغاز خواهد شد.

فاصله گیری اجتماعی تا 3 مه (14 اردیبهشت) بر اساس توافق مرکل و 16 رئیس ایالت در آلمان ادامه خواهد یافت. آنها در 30 آوریل (11 اردیبهشت) دوباره دیدار خواهند کرد تا برای تمدید فاصله گیری اجتماعی تصمیم بگیرند.

بر اساس این توافق فروشگاه هایی که وسعتشان تا 800 متر مربع باشد و نیز فروشندگان ماشین و دوچرخه و کتابفروشی ها از هفته آینده اجازه باز شدن پیدا می نمایند، اما باید قواعد سخت فاصله گیری اجتماعی و بهداشتی را رعایت نمایند.

بازگشایی مدارس از 4 مه آغاز می گردد و اولویت به دانش آموزان سال آخر دبیرستان داده می گردد. آرایشگاه ها و سلمانی ها نیز از این تاریخ به بعد باز می شوند.

مقامات دولت فدرال و دولت های ایالتی به آلمانی ها قویا توصیه نموده اند در وسائل نقلیه عمومی و در هنگام خرید ماسک بزنند.

ممنوعیت گردهمایی های مذهبی و سایر گردهمایی های عظیم و تعطیلی رستوران ها، کافه ها، سینماها و سالن های موسیقی تا 31 اوت (10 شهریور) ادامه خواهد داشت.

مرکل در کنفرانس خبری روز چهارشنبه اش گفت: ما اکنون با قدم های کوچکی به جلو می رویم. موقعیت شنماینده ای است که احتیاط را ایجاب می نماید.

به گفته مرکل میزان تکثیر یا سرایت ویروس کرونا در آلمان حدود 1 است یعنی هر فرد دچار ویروس کرونا یک فرد دیگر را مبتلا می نماید.

او گفت با میزان سرایت 1.1 نظام مراقبت بهداشتی آلمان در ماه اکتبر (آبان) به اشباع ظرفیتش می رسد، در صورت افزایش این رقم به 1.2 پر شدن ظرفیت در ماه ژوئیه (تیر) و با رسیدن آن به 1.3 این رویداد در ماه ژوئن (خرداد) رخ خواهد داد.

شرکت ها و سیاستمداران در آلمان نگران اثرات مالی تعطیلی درازمدت هستند، گرچه دولت کوشیده است با مجموعه ای از اقدامات از جمله یک بسته محرک مالی 750 میلیارد یورویی این ضربه را تعدیل کند.

آلمان به خاطر شیوه اش مهار بحران کروناویروس تحسین شده است؛ در حالیکه شمار موارد ثابت شده عفونت در این کشور بالای 127000 مورد است، شمار مرگ های ناشی از بیماری کووید-19 در این کشور اندکی بیشتر از 3000 مورد است که بسیار کمتر از موارد مرگ در ایتالیا (بالای 21000 مورد) و اسپانیا (حدود 19000 مورد) است.

پاسخ آلمان به این شیوع شامل آزمایش کردن گسترده افراد و ردیابی تماس ها (یافتن افراد در تماس با افراد دچار عفونت و آزمایش این افراد) و نیز تعطیلی و قرنطینه از 22 مارس (دوم فروردین) به بعد بود که مانع از ایجاد موج بیماران کووید-19 و پر شدن ظرفیت نظام بهداشتی این کشور شد.

  • الگوی آلمانی مقابله با کرونا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 452

به "موفقیت شکننده آلمان در مقابل ویروس کرونا ، گام های کوچک برای کاهش قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت شکننده آلمان در مقابل ویروس کرونا ، گام های کوچک برای کاهش قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید