تور مکزیک ارزان: نانوربات های مکزیکی به ماه می فرایند

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این بخشی از یک ماموریت علمی برای آنالیز قابلیت ربات هایی با دو چرخ برای حرکت روی سطح ماه و انجام میزان گیری های دقیق است.

تور مکزیک ارزان: نانوربات های مکزیکی به ماه می فرایند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

محققان دانشگاه UNAMمکزیک این نانوربات را ساخته اند. به گفته محقق ارشد این پژوهش هنگامیکه ربات ها پس از طی مسافتی 386 هزار کیلومتری به ماه برسند، مانند لشکری از زنبورها با یکدیگر همکاری می نمایند.

قرار است ربات های مذکور همراه موشکVulcan یونایتد لانچ آلیانسبه ماه ارسال شوند.

گوستاوو مدینا تانکو یکی از محققان UNAM و عضو این پروژه، می گوید: این ماموریتی کوچک است که طی آن یک طرح اولیه آزمایش می گردد و پس از آن ماموریت های دیگری را نخست به ماه و سپس به سیارک ها انجام می دهیم.

به گفته مدینا تانکو این ربات ها از فولاد، آلیاژ تیتانیوم و آلومینیوم گرید فضایی ساخته می شوند و تجهیزاتی برای جمع آوری مواد معدنی ماه همراه خواهند داشت که در ماموریت های آینده کارآمد است.

قرار است رباتها در ماه ژوئن همراه لندر پرگرین متعلق به شرکت آستروباتیک به فضا پرتاب شوند. آنها طی یک ماموریت یک ماهه برای نخستین بار دمای پلاسمای ماه، ذرات الکترومغناطیسی و رگولیت ماه را میزان می گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1547

به "تور مکزیک ارزان: نانوربات های مکزیکی به ماه می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک ارزان: نانوربات های مکزیکی به ماه می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید