نشانه های کمبود غذا و دارو در یونان

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران: در حالی که نخست وزیر یونان در کوشش است تا مردم را به دادن رأی منفی در همه پرسی طرح پیشنهادی وام دهندگان بین المللی تشویق کند، گزارش هایی از کمبود داروهای حیایتی و مواد غذایی در نقاط مختلف این کشور منتشر شده است.

نشانه های کمبود غذا و دارو در یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، همزمان با کوشش شب گذشته نخست وزیر یونان برای تشویق مردم به دادن رأی منفی به همه پرسی فردا (یکشنبه) در خصوص پیشنهاد وام دهندگان بین المللی، داروخانه داران و صاحبان سوپرمارکت های یونان در خصوص کمبود داروهای حیاتی و مواد غذایی در کشور هشدار دادند.

الکسیس تسیپراس، نخست وزیر یونان شب گذشته با سخنرانی در مقابل حدود 25 هزار تن تظاهرنماینده در آتن، آن ها را به دادن رأی منفی در همه پرسی فردا (یکشنبه) تشویق نموده و از آن ها خواست تا کسانی که شما را به وحشت می اندازند به مبارزه بطلبند.

این پیغام در حالی بیان شد که گزارش هایی نگران نماینده در خصوص بعضی بخش های خدماتی حیاتی یونان منتشر شده است، کشوری که زیر بار بدهی ها و کاهش درآمدهای مهم جهانگردی در حال کمر خم کردن است.

گزارش شده است که داروخانه داران، داروهای حیاتی همچون تیروکسین - برای درمان تیروئید - را ندارند.

مری پاپادوپولو، که مدیر یک داروخانه در ناحیه پلاکا است بیان کرد که ما تا هفته آینده با کمبود بیشتری روبرو خواهیم شد، مگر اینکه شرایط به شکل قابل توجهی تغییر یابند.

این اولین هشدار از این جنس نیست. هفته پیش بود که فدراسیون اروپایی صنایع و انجمن های داروسازی با نگارش نامه ای سرگشاده به کمیسیون اروپا هشدار داد که شبکه تأمین ملزومات پزشکی یونان از هر کشور دیگری در اتحادیه اروپا پیچیده تر است و در نتیجه در مقابل اختلال به طور خاص آسیب پذیر است.

در ادامه این نامه سرگشاده آمده است که اگر شبکه تأمین از هم بپاشد و ناکام بماند، می تواند خطری برای سلامت عمومی باشد.

بیشتر داروهای یونانی از خارج وارد می شوند و تخمین زده می گردد که این کشور در این زمینه به شرکت های بین المللی حدود 1.1 میلیارد یورو بدهکار است و هرچند بزرگترین شرکت ها - همچون گلاکسو اسمیت کلاین و آسترا زنکا - طرح های مقتضی را مدنظر قرار داده اند اما هنوز معین نیست که اگر یونان از اتحادیه اروپا خارج گردد، چه چیزی رخ خواهد داد.

در همین حال، رستوران ها و هتل ها - همچنین سوپرمارکت های اصلی - اعلام نموده اند که دچار کمبود مواد غذایی شده اند. جزایر میکونوس و سانتورینی، که از مراکز عمده جذب جهانگرد هستند نیز اعلام نموده اند که مواد غذایی اولیه آن ها رو به اتمام است.

واسیلیس کورکیدیس، رئیس کنفدراسیون ملی تجاری یونان در همین زمینه گفته است: واردات، صادرات، کارخانه ها، شرکت ها، حمل و نقل - همه چیز متوقف شده است.

همانند بخش پزشکی نیز، بیشتر مواد غذایی یونان از خارج وارد می گردد اما زمانی که بانک ها دیگر قادر نیستند که پولی نقدی را انتقال دهند، شرکت ها نمی توانند پول خرید مواد را به شبکه های تأمین کالای خود پرداخت نمایند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 458

به "نشانه های کمبود غذا و دارو در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه های کمبود غذا و دارو در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید