نشست سرمایه گذاری فناوری با حضور کشورهای اسلامی برگزار گردید

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین نشست سرمایه گذاری فناوری با حضور سرمایه گذاران ارشد بیش از 11 کشور دنیا برگزار گردید. در این گردهمایی که با مشارکت کشورهای گروه D8 برگزار گردید، طرح های فناورانه با حضور سرمایه گذاران مورد آنالیز قرار می گیرد.

نشست سرمایه گذاری فناوری با حضور کشورهای اسلامی برگزار گردید

گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D8) گروهی مالی متشکل از هشت کشور ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

شبکه تبادل فناوری گروه D8در راستای افزایش تبادلات فناورانه بین این 8کشور اسلامی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است و دبیرخانه دائمی آن در ایران واقع شده است.

دومین نشست سرمایه گذاری فناوری، یکی از رویدادهای است که در راستای اهداف شبکه تبادل فناوری برگزار شده است.

مخاطبان اصلی این رویداد وی سی ها، فرشتگان سرمایه گذاری و صندوق های سرمایه گذاری هستند. سرمایه گذاران در این رویداد طی جلساتی در جریان کار یکدیگر قرار می گیرند و با هم برای سرمایه گذاری مشترک همکاری خواهند کرد. استارتاپ ها و کارآفرینان فناوری نیز در این رویداد و در نشست های B2Bحضور خواهند یافت.

مهدی صفاری نیا، دبیر شبکه تبادل فناوری در دومین نشست سرمایه گذاری فناوری D8 گفت: در بحث نیروی انسانی در دنیا رقابت شدیدی وجود دارد و همه کشورهای عضو D8با بحران از دست دادن و مهاجرت نیروی انسانی به کشورهای پیشرفته روبرو هستند ولی غرب هیچ گاه دلسوز کشورهای اسلامی در این زمینه نخواهد بود و خودمان باید به فکر خود باشیم.

وی همچنین اضافه کرد: در این نشست و نشست های مشابه تجارب به اشتراک گذاشته خواهد شد و ما اگر به دنبال به اشتراک گذاری فرصت های سرمایه گذاری نباشیم و توانایی ها را به اشتراک نگذاریم رشد سریعی نخواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: در دبیرخانه شبکه انتقال فناوری D8 کوشش شده است با برگزاری رویداد، فرصت ها اطلاع رسانی و در سال 1 تا 2 برنامه بین المللی اجرا گردد و سرمایه گذاران را دور هم جمع کند. در حال حاضر همکاری بین کشورهای اروپایی و کشورهای عضو D8 بسیار بیشتر از همکاری میان کشورهای عضو D8 است و برای حل این مشکل دولت های عضوD8 باید اقدامات سیاسی مانند حذف ویزا و ایجاد صندوق های حمایتی را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 332

به "نشست سرمایه گذاری فناوری با حضور کشورهای اسلامی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سرمایه گذاری فناوری با حضور کشورهای اسلامی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید