نهایی شدن خرید 60 میلیون دز واکسن روسی توسط ایران

به گزارش مجله جام جهان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه از نهایی شدن قرارداد خرید 60 میلیون دز واکسن اسپوتنیک-وی از روسیه اطلاع داد.

نهایی شدن خرید 60 میلیون دز واکسن روسی توسط ایران

بخ گزارش ایرنا، کاظم جلالی گفت: با مذاکرات فشرده ای که به وسیله سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان انجام شد قرارداد 60 میلیون دوز واکسن که به عبارتی برای واکسیناسیون 30 میلیون نفر کافی است امضا و نهایی شد.

وی گفت: بر اساس این قرارداد از خرداد تا آذر ماه این 60 میلیون دوز به طریقی که در قرارداد معین شده به ایران ارسال خواهد شد.

جلالی در باره اتمام ارسال دوزهای به جامانده قرارداد فعلی برای دو میلیون دوز، طرف روس متعهد شد بزودی بقیه را هر چه سریعتر تحویل دهد. تا به امروز 5 محموله واکسن به میزان 520 هزار دوز به ایران ارسال شده است.

فراوری مشترک واکسن در ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد تا به امروز دو شرکت ایرانی با طرف روس برای فراوری مشترک واکسن در داخل کشور قرارداد منعقد شده و برای یکی از این شرکت ها سلولهای فراوری واکسن در اختیار آنها قرار داده شد .

جلالی اضافه نمود: برای دومین شرکت نیز بزودی از سوی روسیه سلولهای کشت و فراوری واکسن بزودی ارسال می گردد و کار فراوری واکسن را شروع خواهند کرد.

وی گفت: سومین شرکت ایرانی هم به طرف روس معرفی شده است اما تا به امروز روسیه در باره این شرکت نظر نداده است.

فراخون فراوری واکسن مشترک به وسیله سفارت

این مقام دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در روسیه خاطرنشان کرد تمامی افراد و شرکت هایی واکسن سازی که توانایی لازم برای فراوری مشترک واکسن با روسیه را دارند با سفارت جمهوری اسلامی ارتباط حاصل نمایند تا اقدام لازم برای معرفی آنها به مراجع ذیربط روسی انجام گردد.

جلالی گفت: تا به امروز بجز این سه شرکت که دوتای آنها مورد تایید روسیه قرار گرفته است و یکی هم به تازگی معرفی شده است تا به امروز شرکت جدیدی اعلام آمادگی نکرده است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1142

به "نهایی شدن خرید 60 میلیون دز واکسن روسی توسط ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهایی شدن خرید 60 میلیون دز واکسن روسی توسط ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید