هفته ناامیدکننده بازار سهام، بورس دیگر توان ریزش ندارد

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران، اگر چه بازار سهام چهارشنبه کار خود را با رشد 0.8 درصدی به سرانجام رساند، اما شاخص کل نسبت به هفته گذشته فرایند منفی خود را حفظ و 1.3 درصد افت کرد.

هفته ناامیدکننده بازار سهام، بورس دیگر توان ریزش ندارد

محمد خیری، کارشناس بازار سهام گفت: متاسفانه حجم معاملات در هفته ای که گذشت بسیار پایین بود. واضح اینکه اولویت دولت الان بازار سهام نیست. متاسفانه دیدگاه موجود نسبت به بورس این است که سهامداران به مقدار کافی سود کردند و نباید الان اولویت باشند!

وی مطرح نمود: در این هفته خریداری در بازار وجود نداشت و خیلی از فروشنده ها نیز به اجبار سهام خود را با ضرر می فروختند. از لحاظ قیمتی سهم ها به سال 98 رسیدند، با این تفاوت که عملکرد شرکت ها بسیار بهتر است، قیمت دلار 30 هزار تومان شده و قیمت های جهانی نیز رشد نموده است.

خیری مطرح نمود: از لحاظ ریسک های عملیاتی شرکت ها اوضاع خوب است و مثل سال 92 رکود نیست. مشکل در حال حاضر سیاست گذاری هایی است که اعتماد سرمایه گذار را از بین برده است. در این شرایط رشد سایر بازارها از جمله طلا و دلار شارپی بوده، حتی صندوق هایی که در طلا سرمایه گذاری کردند نیز حجم معاملاتشان بهتر شده است.

دولت همچنان در پی کسب در عایدی از بورس

وی توضیح داد: این هفته واقعا هفته ناامیدکننده ای بود. قیمت ها به قدری ریخته که توانایی ریزش بیشتر نیست، اما چون تقاضا نیست افزایش قیمتی هم نداریم. در گذشته وقتی دلار رشد می کرد با تاخیر نسبت به رشد دلار، بورس رشد داشت و امیدوارم الان هم این اتفاقات بیفتد.

این کارشناس بازار سهام توضیح داد: شعار دولت برای سال بعد اقتصاد بدون کسری بودجه و تورم است. این یعنی در پی راه های کسب عایدیی از جمله بورس است. باید دید لایحه بودجه 1401 چه سیگنالی برای بازار سهام دارد.

خیری در ادامه مطرح نمود: سیگنال هایی مبنی بر بی نتیجه بودن از مذاکرات می آید. اگر قرار باشد دلار بیش از این افزایش پیدا کند، شرایط معیشتی مردم بیش از پیش دچار مشکل می گردد و این موضوع به خودی خود نیز برای بازار سهام خوب نیست.

این کارشناس بازار سهام به افزایش قیمت خودرو اشاره و مطرح نمود: همین خبر افزایش قیمت خودرو نیز چند بار اعلام و تکذیب شده است و بر بی اعتمادی بازار دامن زده است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1489

به "هفته ناامیدکننده بازار سهام، بورس دیگر توان ریزش ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته ناامیدکننده بازار سهام، بورس دیگر توان ریزش ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید