همبستگی جشنواره های کن و ونیز ، فیلم و سینما بر کرونا چیره می گردد؟

به گزارش مجله جام جهان، مدیران دو جشنواره سینمایی کن و ونیز در تازه ترین گفتگوی خود درباره امکان برگزار شدن یک رویداد مشترک را در ماه سپتامبر رایزنی نموده اند.

همبستگی جشنواره های کن و ونیز ، فیلم و سینما بر کرونا چیره می گردد؟

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران به نقل از اسکرین دیلی، شیوع ویروس مرگبار و مرموز کرونا در سراسر دنیا بر دنیای فیلم و سینما هم تاثیر گذاشته و آینده رویدادهای مهم و معتبر این حوزه را مبهم نموده است. مدیران جشنواره کن که پیش تر گفته بودند امکان دارد دوره 2020 را در ماه ژوئن برگزار نمایند، با ادامه یافتن شرایط قرنطینه کرونا تا میانه های ژوییه حالا برنامه ها و نقشه های خود را نقش برآب می بینند و باید دنبال تاریخی تازه بگردند.

این در حالی است که هنوز راهکاری برای برون رفت از بحران کرونا در چشم اندازهای دور و نزدیک پیدا نشده و همین آینده ای مبهم برای سرنوشت یکی از معتبرترین رویدادهای دنیای سینما رقم زده است. با لغو شدن رویدادهای جنبی جشنواره کن از جمله دوهفته کارگردانان و هفته منتقدان، اینک تنها نکته مهم و کلیدی یافتن راهی برای برگزار کردن خود جشنواره البته به شکل آنلاین و دیجیتال است که بعضی آن را پیشنهاد نموده اند.

تیه ری فرمو، مدیر جشنواره کن در تازه ترین اقدام سراغ همتای خود در جشنواره ونیز رفته بلکه بتوانند به راهکاری مشترک برای لغو نشدن این دو رویداد مهم برسند. آلبرتو باربرا در شرایطی باید برای ونیز 2020 تصمیم بگیرد که ایتالیا آلوده ترین کشور اروپا از نظر ابتلای شهروندان به ویروس کروناست و بیماری کووید-19 تا امروز بیش از 22000 هزار از ایتالیایی ها را به کام مرگ کشانده و حدود 170 هزار نفر را آلوده نموده است.

اگر تا روزهای ابتدایی سپتامبر شر کرونا از سر دنیا کم نگردد، ونیز هم به سرنوشت کن دچار می گردد و مدیران این دو جشنواره باید سراغ برنامه ریزان و مدیران ارشد جشنواره برلین بروند که زمستان سال جاری در آلمان برگزار می گردد. هر چه باشد، اوضاع آلمان به لطف سیاست های آنگلا مرکل از نظر شیوع کرونا بسیار بهتر از فرانسه و ایتالیاست و شاید کن 2020 و ونیز 2020 ناچار شوند سال جاری را مهمان افتخاری برلین 2021 باشند.

در هر حال، مدیران کن و ونیز هر دو چندان مایل نیستند نسخه دیجیتال یک جشنواره سینمایی را برگزار نمایند. اگر تا سه چهار ماه دیگر کرونا تا حدودی مهار شده باشد، می توان با در نظر دریافت موارد بهداشتی از جمله معاینه تمام مهمانان، استفاده از ماسک و دستکش و رعایت کردن فاصله ایمن جشنواره ونیز را به سیاق همیشگی برگزار کرد. هر چند باید دید مهمانان هم از حضور در این رویداد استقبال می نمایند یا نه.

بخشی از جشنواره های مهم سینمایی چون کن، ونیز و برلین جاذبه هایی است که با راه رفتن سینماگران سرشناس و ستاره ها روی فرش قرمز رقم می خورد. حالا تصور کنید ستاره ای که جان خود را به خطر انداخته، با ماسک بر چهره و دستکش به دست برابر دوربین ها قرار بگیرد و با چشم هایش لبخند بزند!

حتی اگر مدیران کن و ونیز بتوانند سینماگران اروپایی را به حضور در جشنواره های خود ترغیب نمایند، کشاندن پای اهالی هالیوود به قاره سبز در زمانه شیوع کرونا امری تقریبا نشدنی است. آن وقت ونیز به یک جشنواره محلی تبدیل می گردد که برگزار شدن یا نشدن آن محلی از اعراب نخواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 474

به "همبستگی جشنواره های کن و ونیز ، فیلم و سینما بر کرونا چیره می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همبستگی جشنواره های کن و ونیز ، فیلم و سینما بر کرونا چیره می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید