همه چیز در خصوص انواع فرش؛ کدام فرش مناسب خانه شما است؟

به گزارش مجله جام جهان، امروزه فرش ماشینی در ابعاد و طرح های متنوعی فراوری می گردد و می توان به طور کلی، آن را به دو دسته فرش کلاسیک و فرش مدرن تقسیم کرد. فرش های مدرن اغلب در ابعاد زیر 9 مترمربع و در شکل های مختلفی نظیر مربع، مستطیل و دایره فراوری می شوند.

همه چیز در خصوص انواع فرش؛ کدام فرش مناسب خانه شما است؟

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، امروزه فرش ماشینی در ابعاد و طرح های متنوعی فراوری می گردد و می توان به طور کلی، آن را به دو دسته فرش کلاسیک و فرش مدرن تقسیم کرد. فرش های مدرن اغلب در ابعاد زیر 9 مترمربع و در شکل های مختلفی نظیر مربع، مستطیل و دایره فراوری می شوند. اما در این مطلب ما قصد داریم در خصوص فرش کلاسیک یا همان فرش های قدیمی که در ابعاد استاندارد 6، 9، 12 متر و در قالب فرش 400 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1200 شانه و ... و با نقشه های سنتی که در فرش ملکشاه، فراوری می شوند صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا درباره موارد زیر صحبت کنیم.

  1. واژه کلاسیک از چه ریشه ای است و کاربرد آن در فرش چیست؟
  2. ظهور فرش های کلاسیک از کجا بود؟
  3. چرا باید در دکوراسیون کلاسیک از فرش کلاسیک استفاده کنیم؟
  4. آیا قیمت فرش کلاسیک با فرش مدرن متفاوت است؟
  5. کدام فرش برای کجا مناسب است؟

واژه کلاسیک از چه ریشه ای است و کاربرد آن در فرش چیست؟

در فرهنگ فارسی مشخص، این واژه به دو صورت زیر معنی شده است:

  1. آن چه که معمول و رایج است و جدید نیست.
  2. هر نوشته و اثر هنری که مطابق اصول و قواعد معمول قدیم باشد!

این واژه که از زبان لاتین وارد زبان ما شده و از ریشه کلاسیوس به معنای درجه اول است، در فرش هم تقریبا همین معنا را داشته و استفاده از آن در این زمینه برای نشان دادن محصولات سنتی و قدیمی تر است.

ویژگی که این فرش های کلاسیک یا سنتی را از فرش های مدرن متمایز نموده است، استفاده از رنگ های ملایم و آرامش بخش بوده که آن ها را برای دکوراسیون های رسمی، شیک و کلاسیک آماده می نماید.

ظهور فرش های کلاسیک از کجا بود؟

پیدایش و آغاز فرش های ماشینی کلاسیک، از کاشان بوده و تقریبا می توان گفت از نقشه ای که به نام نقشه کاشان معروف است آغاز شده است. اما به مرور زمان و بر اساس تقاضای بالای مشتریانی که به فرش های با این سبک علاقه داشته اند، فراوری این فرش ها با تنوع بالای طرح افزایش یافته است.

چرا باید در دکوراسیون کلاسیک از فرش کلاسیک استفاده کنیم؟

قبل از اینکه به آنالیز این موضوع بپردازیم، باید از شما بخواهیم که ابتدا از خود بپرسید که سبک دکوراسیون کلاسیک را بیشتر می پسندید یا دکوراسیون مدرن را ترجیح می دهید؟

اگر پاسخ شما گزینه اول یعنی سبک دکوراسیون کلاسیک است، باید فرشی را هم انتخاب کنید که کلاسیک باشد و در این سبک هم طرح های مختلفی همچون افشان، ریزماهی، خشتی، بته جقه و ... وجود دارند که می توانند به شما یاری نمایند تا فرش مناسب این دکوراسیون را انتخاب کنید. اما قبل از آن، به این نکته توجه داشته باشید که همان طور که قبلا گفتیم در این نوع فرش ها از رنگ های ملایم و آرامش بخش استفاده می گردد و شما هم باید در دکوراسیون خود از رنگ های ملایم مثل کرم بهره ببرید.

آیا قیمت فرش های کلاسیک با فرش های مدرن فرق دارد؟

این سوال را باید اینطور پاسخ داد که قیمت فرش تا حدود زیادی به نقشه و سبک فرش بستگی ندارد و به عوامل دیگری از جمله تراکم، شانه و جنس نخ بستگی دارد. هرچقدر تعداد نخ در یک متر مربع فرش بیشتر باشد، به تبع آن قیمت آن هم افزایش پیدا می نماید. شما میتوانید خرید فرش خود را از فروشگاه اینترنتی ملکشاه انجام دهید.

کدام فرش برای کجا مناسب است؟

حالا که به دنبال فرش کلاسیک هستید باید به این نکته هم توجه داشته باشید که هر فرشی و با هر قیمتی را برای هر جایی انتخاب نکنید. به مثال ها و هدایت های زیر توجه کنید! به ضررتان تمام نمی گردد!

  • اگر از آن دسته آدم ها هستید که مخالف استفاده از مبلمان در منزل هستید و ترجیح می دهید روی فرش بنشیند و از نشستن روی آن لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم که از فرش 700 شانه به جای فرش 1200 شانه بهره ببرید. درست است که فرش 1200 شانه ظرافت بیشتری دارند، اما برای نشستن های مداوم توصیه نمی گردد!
  • اگر از آن دسته آدم ها هستید که به هردلیلی از جمله پا درد و کمر درد، نشستن روی مبلمان کلاسیک یا مدرن را به نشستن روی فرش و زمین ترجیح می دهید، از فرش های 1200 شانه بهره ببرید که هم ضخامت کمتری دارند و هم ظرافت بیشتری دارند و گل های آن ها زیبایی چشم نوازتری دارند.
  • اگر قصد دارید از فرش های کلاسیک برای آشپزخانه و اتاق خواب بهره ببرید، ابتدا پیشنهاد می کنیم این کار را به فرش های مدرن بسپارید، اما اگر همچنان اصرار به فرش های کلاسیک دارید باید بگوییم که پول خود را بی فایده هزینه نکنید و به سراغ فرش های 1200 شانه بروید تا ظرافت بیشتری داشته باشند. از فرش 400 شانه یا هر فرشی که تراکم و شانه کمتری داشته باشد بهره ببرید. چرا که از طرفی پاخور آشپزخانه زیاد بوده و احتمال ریختن انواع مایعات روی آن زیاد است و از طرفی دیگر، اتاق خواب به اندازه اتاق پذیرایی دیده نمی گردد.

سخن آخر

با توجه به مطالبی که گفتیم، زمان آن رسیده که شما تصمیم بگیرید که برای کجا و چه دکوراسیونی از فرش ماشینی و به خصوص فرش کلاسیک که تحت عناوین فرش 1200 شانه، فرش 700 شانه و فرش 400 شانه بافته می شوند بهره ببرید که هم باب میل شما باشد و هم مطابق بودجه شما باشد. فرش ملکشاه، که یک فروشگاه آنلاین خرید فرش است، دارای انواع فرش کلاسیک، فرش مدرن، فرش مینیاتوری، تابلو فرش، فرش اصیل و ... است. شما میتوانید این فرش ها را با قیمت بسیار مناسب و ارزان، از این فروشگاه فرش، خرید کنید!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 301

به "همه چیز در خصوص انواع فرش؛ کدام فرش مناسب خانه شما است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص انواع فرش؛ کدام فرش مناسب خانه شما است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید