تور لحظه آخری تایلند: چطور از فرودگاه سووارنابومی بانکوک به شهر برویم؟

به گزارش مجله جام جهان، حمل و نقل فرودگاه سووارنابومی

فرودگاه بین المللی سووارنابومی در فاصله 25 کیلومتری مرکز شهر بانکوک واقع شده است و شاهراه اصلی ورود گردشگران به کشور تایلند محسوب می گردد. این کشور یکی از مکان های محبوب و پرطرفدار برای گردشگران است و سالانه میلیون ها مسافر از این کشور بازدید می نمایند. بسیاری از گردشگران ایرانی نیز برای گذراندن تعطیلات به تایلند سفر می نمایند و بلیط هواپیمای خود را به مقصد فرودگاه بانکوک رزرو می نمایند. به همین علت در این مطلب می خواهیم در خصوص گزینه های حمل و نقل فرودگاه سووارنابومی بانکوک صحبت کنیم تا اگر در سفر به تایلند گذرتان به این فرودگاه افتاد به راحتی بتوانید به مرکز شهر بروید. با خبرنگاران همراه باشید.

تور لحظه آخری تایلند: چطور از فرودگاه سووارنابومی بانکوک به شهر برویم؟

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

طبق آمار سال 2017، بیش از 60 میلیون مسافر از فرودگاه سووارنابومی برای جابجایی استفاده نموده اند. این فرودگاه یکی از بزرگ ترین فرودگاه های بین المللی در منطقه جنوب شرق آسیا به شمار می رود. با توجه به تعداد بالای گردشگرانی که به این فرودگاه سفر می نمایند خوشبختانه امکانات حمل و نقل فرودگاه سووارنابومی از تنوع بالایی برخوردار است. با هر بودجه و زمانی که داشته باشید می توانید برترین گزینه حمل و نقل را انتخاب کنید و به هتل یا مرکز شهر بانکوک بروید. قطار، تاکسی و اتوبوس از جمله انتخاب های شما برای رسیدن به مرکز شهر هستند. در ادامه هر یک از این موارد را با جزئیات بیشتری شرح می دهیم:

  • خط راه آهن فرودگاه

این خط سریع ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه سووارنابومی بانکوک است. ساعات کاری قطارها هرروز از ساعت 6 صبح است و هر 10-13 دقیقه یک بار حرکت می نمایند. در طبقه زیرزمین فرودگاه می توانید سوار این قطار شوید. استفاده از قطار برترین راه برای دوری از ترافیک سنگین بانکوک، به ویژه در مواقع بارانی است. قطار سریع السیر فرودگاه شما را از فرودگاه مستقیما و در مدت زمان 15 دقیقه به ایستگاه ماکاسان (Makkasan Station) می برد. از آنجا می توانید سوار خط راه آهن شهری شوید و در ایستگاه پایا تای پیاده شوید و به قطار اسکای ترین (قطار هوایی) دسترسی پیدا کنید. اگر مقصد نهایی تان خیابان خائو سان بانکوک است علاوه بر تاکسی، می توانید سوار اتوبوس شماره 15 شوید؛ این اتوبوس ها از کنار مرکز خرید سنترال ورلد (Central World)، ایستگاه قطار BTS سیام و ایستگاه قطار BTS ورزشگاه ملی و همینطور خیابان مشهور خائو سان عبور می نمایند.

  • تاکسی

تاکسی های فرودگاه راحت ترین راه حمل و نقل فرودگاه سووارنابومی بانکوک برای رفتن به هتل و مرکز شهر هستند. ایستگاه تاکسی های فرودگاه بیرون ساختمان ترمینال قرار گرفته است و کرایه را بر اساس کیلومتر شمار محاسبه می نمایند. این تاکسی ها به رنگ های مختلف هستند اما همگی تابلوی تاکسی متر روی سقفشان دارند. برای پیدا کردن ایستگاه تاکسی ها در بیرون ساختمان ترمینال تابلوهای راهنمای تاکسی را دنبال کنید. دو نوع تاکسی در این فرودگاه وجود دارد: تاکسی استاندارد و تاکسی های بزرگ. تاکسی های استاندارد ظرفیت دو مسافر بزرگسال را به همراه چمدان و کیف دستی دارند. تاکسی های بزرگ تعداد مسافر و بار بیشتری را می توانند حمل نمایند. برای کرایه تاکسی به باجه مخصوص بروید و مقصدتان را به متصدی باجه اعلام کنید تا هماهنگی های لازم را انجام دهند. راننده ها معمولا کمی انگلیسی بلد هستند اما برای اطمینان بیشتر بهتر است آدرس هتل یا مقصدتان را به زبان تایلندی همراهتان داشته باشید. سریع ترین جهت برای رسیدن به مرکز شهر به وسیله بزرگراه است، اما بابت عوارض بزرگراه مبلغ 70 بات (واحد پول تایلند) علاوه بر مبلغ کرایه باید بپردازید.

  • لیموزین فرودگاه

کرایه لیموزین های فرودگاه 3 برابر قیمت تاکسی هاست اما بسیار جادار و راحت هستند و رانندگان اغلب به زبان انگلیسی صحبت می نمایند. اگر به صورت گروهی و خانوادگی سفر می کنید استفاده از تاکسی های لیموزین به شما توصیه می گردد. برای کرایه این لیموزین ها باید به باجه لیموزین فرودگاه در سالن دریافت چمدان مراجعه کنید.

  • اتوبوس های اکسپرس فرودگاه

یکی از برترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه سووارنابومی بانکوک، اتوبوس های اکسپرس هستند. این اتوبوس ها از چهار جهت از فرودگاه به مرکز شهر بانکوک می فرایند و از ساعت 5 صبح تا نیمه شب فعال هستند. برای سوار شدن به این اتوبوس ها می توانید از باجه اتوبوس فرودگاه در طبقه 1 بلیط تهیه کنید. اتوبوس S1 مستقیما از فرودگاه سووارنابومی به خیابان خائو سان می رود. این اتوبوس هر 30 دقیقه یکبار حرکت می نماید و از 6 صبح تا 8 شب در گیت 7 کار می نمایند.

  • اتوبوس های شهری

اتوبوس های شهری به صورت 24 ساعته فعال هستند. حدود 12 خط اتوبوسرانی مختلف از فرودگاه سووارنابومی به قسمت های مختلف شهر بانکوک حرکت می نمایند. بعلاوه یک اتوبوس دولتی نیز در فرودگاه وجود دارد که مسافران را مستقیما از فرودگاه به پاتایا می برد. برای استفاده از اتوبوس های شهری یا مینی بوس ابتدا باید سوار اتوبوس شاتل رایگان فرودگاه شوید و چند کیلومتر آن طرف تر در مرکز حمل و نقل عمومی پیاده شوید. از آنجا می توانید از خطوط اتوبوس رانی زیر بهره ببرید:

اتوبوس 550: سووارنابومی به بانگ کاپی

اتوبوس 553: سووارنابومی به ساموت پراکان

اتوبوس 554: سووارنابومی به فرودگاه دن موئنگ

اتوبوس 555: سووارنابومی به رانگزیت

اتوبوس 558: سووارنابومی به سنترال راما 2

  • سرویس رایگان به فرودگاه دن موئنگ

مسافرانی که قصد جابجایی از فرودگاه سووارنابومی به فرودگاه دیگر شهر بانکوک، یعنی فرودگاه دن موئنگ را دارند می توانند از سرویس حمل و نقل رایگان فرودگاه استفاده نمایند. این اتوبوس ها از ساعت 5 صبح تا 12 شب فعال هستند و هر یک ساعت یک بار و در ساعات پررفت و آمد هر 20-40 دقیقه یکبار حرکت می نمایند.

منبع: wikivoyage.org

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1500

به "تور لحظه آخری تایلند: چطور از فرودگاه سووارنابومی بانکوک به شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری تایلند: چطور از فرودگاه سووارنابومی بانکوک به شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید