12 اشتباهی که در سفر به بانکوک باید از آن دوری کنید

به گزارش مجله جام جهان، بانکوک شهری شلوغ و پرانرژی است. جاذبه های فراوانی دارد که مورد توجه هزاران گردشگر بین المللی قرار می گیرد. ولی گردشگران در بانکوک اشتباهاتی را مرتکب می شوند که باعث می گردد از سفر به بانکوک نهایت لذت و استفاده را نبرند.

12 اشتباهی که در سفر به بانکوک باید از آن دوری کنید

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید و بازار های بانکوک، سواحل پاتایا و پوکت را ببینید و از آرامش چیانگ مای لذت ببرید.

بانکوک شهری زیبا، فرهنگی، شلوغ و پرزرق وبرق است. این شهر یکی از پرهیجان ترین و جذاب ترین شهرهای جهان است. اگر دوست دارید غرق زندگی پرسرعت و پرهیجان در بانکوک شوید، ضروری است نکاتی را بدانید.

برای سفر به بانکوک، با یاری خبرنگاران بهترین تور تایلند را رزرو کنید. با خبرنگاران می توانید از بین بهترین و معتبرترین تورهای ارائه شده توسط آژانس های گردشگری معتبر، با توجه به شرایط سفرتان، بهترین و ارزان ترین تور را انتخاب کنید.

اگر قصد دارید به بانکوک سفر کنید، این نکات را به خاطر بسپارید. با یاری این نکات، می توانید سفری بهتر و بدون دغدغه تر داشته باشید و از جذابیت های این شهر بزرگ و شلوغ، بیشتر لذت ببرید. این شهر شلوغ به خاطر اینکه گردشگران فراوانی دارد و یکی از مهم ترین مقصدهای توریستی در تایلند است، گشت وگذار در آن با دغدغه هایی همراه است. هر چقدر شهری توریستی و شلوغ تر باشد، احتمال گیر افتادن در حقه های توریستی هم بیشتر است. پس در بانکوک مراقب این حقه ها هم باشید.

در سفر به بانکوک از این اشتباهات اجتناب کنید.

1. بی احترامی به آرادب و رسوم محلی در بانکوک

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که گردشگران گاهی ناخواسته مرتکب می شوند، بی احترامی به آداب و رسوم محلی در بانکوک است؛ مثلا ممکن است ناخواسته پای خود را سمت کسی بگیرید. این حرکت، یک عمل بی نهایت توهین آمیز در فرهنگ تایلندی است. در برخی شرایط، برای اینکه دچار چنین اشتباهاتی نشوید ضروری است که از حساسیت های فرهنگ محلی مطلع باشید. به همین دلیل ضروری است که قبل از سفر به هر جا نه تنها بانکوک، در خصوص آداب و رسوم محلی آن مقصد تحقیق کنید تا بتوانید رفتار صحیحی در مجامع عمومی داشته باشید.

اولین نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که هرگز به پادشاه بی احترامی نکنید. پادشاه تایلند به شکلی غیر قابل باور در سراسر این کشور مورد تحسین و احترام همه واقع شده است.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید، پوشیدن لباس مناسب و داشتن رفتار مناسب هنگام بازدید از معابد در بانکوک است. در این معبدها باید کفش خود را در بیاورید، لباس هایی با آستین بلند بپوشید و حتما شلوار بلند بپوشید. زانو و آرنج شما در معابد باید پوشیده باشد. با احترام با این سازه های زیبا برخورد کنید. معابد، اماکن مذهبی مهمی در تایلند هستند. در واقع معبدها محل عبادت و زیارت هستند و با سایر جاذبه های گردشگری تفاوت دارند. پس احترام معابد را حفظ کنید.

2. فاصله نگرفتن از جاذبه های مهم گردشگری

یکی از مهم ترین اشتباهات گردشگران در تایلند این است که گشت وگذار خود را به جاذبه های گردشگری مهم این شهر محدود می نمایند و فراتر از آن نمی فرایند. مراکز خرید بزرگ در بانکوک، بهترین فرصت هستند برای اینکه از آب وهوای گرم و مرطوب این شهر فرار کنید. در بازارهای محلی می توانید خرید کردن ارزان تر و همراه با چانه زدن را تجربه کنید؛ ولی از قلم نیاندازید که هر کسی که به بانکوک سفر می نماید، از این نقاط و جاذبه ها دیدن خواهد نمود.

سعی کنید در سفر به بانکوک، علاوه بر اینکه جاذبه های مهم و دیدنی آن را می بینید، کمی از راستا و مناطق توریستی رایج فاصله بگیرید و این شهر را با سبک و سیاق و راستا خودتان بازدید و تجربه کنید. در خصوص جاذبه های کمتر شناخته شده شهر تحقیق کنید و بازدید از تعدادی از آن ها را در برنامه سفر خود قرار دهید.

3. صرف نظر کردن از محله قدیمی بانکوک

یکی از مناطق بانکوک که معمولا گردشگران از بازدید این منطقه صرف نظر می نمایند، منطقه قدیمی بانکوک است. در سراسر بانکوک کانال هایی جریان دارد که انشعاباتی از یک رود بزرگ تر هستند. با قایق های مخصوص می توانید به وسیله این کانال ها در محله های قدیمی شهر بانکوک دور بزنید.

در این محله راه های آبی زیادی را خوهید دید که زندگی در همه آن ها جریان دارد. در منطقه قدیمی بانکوک، خانه ها در کنار کانال واقع شده اند. بازدید از این منطقه ارزشش را دارد تا سوار قایق شوید و سری به قسمت های قدیمی شهر بزنید.

4. گیر افتادن در حقه های توریستی

گیر افتادن در حقه های توریستی یکی از مشکلاتی است که برای گردشگران شهرهای بزرگ جهان پیش می آید. در بیشتر شهرهای بزرگ و توریستی، حقه های توریستی خاصی وجود دارد؛ ولی در بانکوک که شلوغ است و همه چیز به سرعت جریان دارد، گیر افتادن در چنین شرایطی بسیار راحت و سریع اتفاق می افتد.

در سفر به بانکوک، مراقب غریبه هایی باشید که با حقه یاری کردن به شما وارد گفت وگو می شوند و به شما اعلام می نمایند که جاذبه ای که قصد بازدید از آن را دارید بسته است. سپس، تور دیگری را به شما توصیه می نمایند که به گفته آن ها، بهتر از جاذبه قبلی است. معمولا به این دسته از افراد پول می دهند تا شما را به سمت کسب وکارهای دیگری هدایت نمایند و شما را به جاذبه هایی ببرند که هیچ علاقه ای برای دیدن آن ها ندارید. از این طریق پول زیادی به خاطر ارائه تورهای بی کیفیت و بی اعتبار از گردشگران می گیرند.

راهنمایان این تورها معمولا هزینه های زیادی از گردشگران می گیرند. گیر افتادن در این حقه توریستی باعث می گردد که هزینه سفرتان افزایش پیدا کند و علاوه بر این، فرصت بازدید از جاذبه مد نظرتان را از دست می دهید.

یکی دیگر از حقه های بزرگ توریستی در بانکوک که معمولا گردشگران در آن گرفتار می شوند، تاکسی مترهای خراب است. اگر وارد یک تاکسی شدید که تاکسی متر آن خراب بود احتمال آن زیاد است که راننده هزینه زیادی بابت کرایه تاکسی از شما بگیرد، بسیار بیشتر از آنچه که واقعا آن راستا هزینه دارد.

همواره اطمینان حاصل کنید که تاکسی مورد نظرتان تاکسی متر داشته باشد، روشن باشد یا اگر خاموش و خراب است، قبل از سوار شدن در خصوص قیمت راستا به توافق برسید و از قبل در خصوص قیمت راستا مورد نظرتان از دیگران پرس و جو کنید. با این کار ممکن است کمی پیدا کردن تاکسی مناسب طول بکشد ولی مقدار زیادی در هزینه های سفرتان صرفه جویی می گردد و پول اضافه بابت تاکسی نمی پردازید.

5. اکتفا به خیابان خائو سان به عنوان بانکوک واقعی

اگر کوله گرد باشید احتمالا به توصیه دیگران بیشتر زمان سفر خود را به گشت وگذار در این خیابان و در رستوران ها و کافه های اطراف آن خواهید گذراند. وقتی جذب دیدنی ها و زرق وبرق این خیابان شوید، ترک کردن آن برایتان سخت می گردد. ولی اگر از اهالی بپرسید به شما خواهند گفت که این خیابان، برخلاف آنچه که تبلیغ می گردد، بانکوک واقعی نیست.

پس، بیشتر وقت خود را در این خیابان نگذرانید. گرچه غرفه های رنگارنگ و دیدنی خیابان و تعداد فراوان گردشگران بین المللی ممکن است برایتان جالب باشد؛ ولی بانکوک واقعی، در ورای این خیابان در گوشه و کنار شهر دیده می گردد. لازم نیست یک جا بمانید و سفرتان را محدود کنید.

6. صرف نظر کردن از بی تی اس اسکای ترین در بانکوک

بی تی اس اسکای ترین (BTS قطار هوایی) سیستم قطار شهری در بانکوک، تایلند است. این مترو که در سال 1999 تأسیس شده دارای 2 خط، 34 ایستگاه و 3645 کیلومتر طول است. استفاده از این سیستم حمل و نقل، بسیار سریع است. لازم نیست در ترافیک بمانید و به سرعت و بدون معطلی می توانید به مقصد مورد نظرتان برسید.

از دیگر مزایای آن می توان به ارزان بودن و سرراست بودن اشاره نمود. لازم نیست مدت ها با رانندگان تاکسی بحث کنید تا شما را به مقصد مورد نظرتان برسانند. البته این سیستم حمل و نقل عمومی کل شهر را پوشش نمی دهد؛ ولی برای بیشتر جاهای مهم و توریستی ایستگاه دارد.

7. غذا خوردن فقط در رستوران ها

اگر در بانکوک فقط در رستوران ها غذا می خورید سخت در اشتباهید و یکی از بزرگ ترین لذت های سفر به بانکوک را از دست داده اید. غذاهای خیابانی یکی از مهم ترین جاذبه های بانکوک برای گردشگران است. در سفر به این شهر حتما برای امتحان کردن غذای خیابانی وقت بگذارید. در محله هایی مثل محله چینی ها و یادبود پیروزی، تعداد کیوسک ها و غرفه های فروش غذای خیابانی بیشتر است.

این خیابان ها پر از غرفه های رنگارنگ و جذاب غذا است. البته غیر از این خیابان ها، تقریبا در همه گوشه و کنار شهر می توانید غذای خیابانی پیدا کنید. برای هر گردشگر با هر سلیقه ای غذایی در این غرفه ها پیدا می گردد. از نودل های پرادویه گرفته تا سوپ ادویه، در بانکوک با کمتر از 5 دلار می توانید غذای لذیذی تهیه و نوش جان کنید.

خوردن غذای خیابانی مزیت های فراوانی دارد. یکی اینکه بسیار ارزان است و دوم اینکه تنوع قابل ملاحظه ای دارد. غذاهای خیابانی به خصوص در غرفه های شلوغ، تازه و باکیفیت است.

8. استفاده نکردن از قایق های رودخانه در بانکوک

بر خلاف قایق های دم بلندی که در کانال ها وجود دارد و از آن می توانید برای گشت و گذار در شهر بهره ببرید، نوع دیگری از وسیله حمل و نقل آبی به اسم تاکسی های رودخانه وجود دارد که با آن ها می توانید خودتان را از نقطه ای به نقطه دیگر برسانید و برای گشت و گذار و تماشای جاذبه های اطراف مناسب نیستند. با یاری این تاکسی ها می توانید خودتان را به محله ها و جاذبه های مختلف شهر برسانید در حالی که نسیم خنک رودخانه می وزد.

روی تاکسی ها دنبال پرچم های رنگی بگردید که راستا آن ها را تعیین می نماید. از کارکنان هتل می توانید در خصوص رنگ پرچم ها هدایت بگیرید.

9. چانه نزدن برای خرید از فروشنده ها

اگر در بانکوک بخواهید بیش از اندازه مودب باشید و برای خرید اجناس مورد احتیاج خود چانه نزنید، کلاه بزرگی سرتان می رود. فرقی نمی نماید که اهال چانه زدن هستید یا نه، در بانکوک برای اینکه قیمت اجناس را به قیمت واقعی شان نزدیک تر کنید باید چانه بزنید. البته این قضیه در خصوص غرفه های فروش غذا صدق نمی نماید. چون غرفه های غذا قیمت های معقول و مناسبی دارند. ولی در بقیه غرفه ها و مغازه ها باید چانه بزنید و مهارت های خود در چانه زدن را امتحان کنید.

از گل های تازه گرفته تا لباس، برای خرید هر چیزی در بانکوک خودتان را برای چانه زدن و مذاکره بر سر قیمت ها آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که از نرخ تبدیل پول اطلاع دقیق و کافی دارید. چون پیشنهاد کردن قیمت های غیرواقعی و عجیب به فروشنده ها، چه عمدی باید و چه تصادفی، کار مودبانه ای نیست.

10. تقدیم نکردن جایگاه به راهبان

وقتی در وسایل حمل نقل عمومی هستید، مراقب جایگاه های رزرو شده برای راهبان باشید. این جایگاه ها با تصاویرو علامت مخصوصی که بالایشان قرار می گیرد تعیین شده اند که تصویر یک راهب را نشان می دهد که ردای زردی دور خود پیچیده است. می توانید روی این جایگاه ها بنشینید؛ ولی اگر یک راهب بودایی را دیدید باید جایگاه را خالی کنید تا راهب روی آن بنشیند.

11. سوار شدن توک توک های گران

توک توک ها یکی از وسایل قدیمی عبور و مرور در شهر هستند و عده زیادی متعقد اند که اگر سوار یکی از این توک توک ها نشوید، بانکوک واقعی را تجربه نمی کنید. سوار شدن توک توک ها و ویراژ دادن در بین ماشین ها و ترافیک، تجربه ای جذاب و جالب و البته خطرناک خواهد بود. یکی از مشکلاتی که گردشگران در بانکوک با آن روبرو می شوند این است که موقع سوار شدن توک توک ها، توک توک اشتباهی را انتخاب می نمایند.

همواره قبل از سوار شدن توک توک ها، سر قیمت آن ها به توافق برسید. رانندگان توک توک مشهور اند به اینکه بعد از سوار شدن مسافران، قیمت کرایه را بالا می برند. اجازه ندهید تا رانندگان در مقصدهای مختلف اطراف شهر بی فایده توقف نمایند.

12. سیگار کشیدن در مکان نامناسب

بانکوک طرح کلی برای سلامت شهفرایندان دارد که به دنبال آن، سیگار کشیدن در برخی مناطق، ممنوع است. در این مناطق سیگار روشن نکنید یا اگر این کار را انجام دادید، منتظر پرداخت جریمه باشید. در فرودگاه ها و تفریبا همه رستوران ها و کافه ها سیگار کشیدن ممنوع است. در نزدیکی ورودی های عمومی یا خروجی ساختمان ها سیگار نکشید؛ حتی اگر می بینید که اهالی این کار را انجام می دهند. در جاذبه های گردشگری بسیار شلوغ هم سیگار را کنار بگذارید.

در برخی از محله های شهر، پلیس ها دائما در حال گشت زنی هستند تا از افرادی که سیگار می کشند جریمه دریافت نمایند. مراقب این محله ها و مناطق باشید.

منبع: کجارو / oyster.com
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 207

به "12 اشتباهی که در سفر به بانکوک باید از آن دوری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 اشتباهی که در سفر به بانکوک باید از آن دوری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید