واکنش تند جامعه المصطفی به اظهارات مولوی عبدالحمید درباره منشاء کرونا در ایران، شستشوی مغزی و طلاب چینی

به گزارش مجله جام جهان، جامعه المصطفی العالمیه با صدور اطلاعیه ای به سخنان اخیر مولوی عبدالحمید و نسبت دادن شیوع ویروس کرونا در ایران به طلاب چینی این جامعه، واکنش نشان داد و به استناد او به ادعاهای رسانه های معاند انتقاد کرد.

واکنش تند جامعه المصطفی به اظهارات مولوی عبدالحمید درباره منشاء کرونا در ایران، شستشوی مغزی و طلاب چینی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، در اطلاعیه این نهاد علمی و آموزشی که آمده است: مولوی عبدالحمید به کدام دلیل ادعا نموده اند که منشأ شیوع ویروس کرونا در ایران، دانش پژوهان چینی المصطفی بوده اند؟ آیا مدرکی به جز ادعای رسانه های معاند در این زمینه وجود دارد؟ آیا تا به امروز هیچ مقام رسمی چنین ادعایی را تأیید نموده و آیا مدرک و مستندی در این زمینه ارائه شده؟ انتظار می رود یک عالم دینی در بیان مطالب خود دقت بیشتری داشته باشد.

جامعه المصطفی در ادامه آورده است: به چه دلیل وی حضور طلاب اهل سنت در مراکز آموزشی المصطفی را مغایر باسیاست تقریب مذاهب اسلامی شمرده اند، حال آنکه این حضور، خود نشانه ای از سیاست تقریب مذاهب است. برنامه های آموزشی المصطفی برای این عزیزان مبتنی بر فقه و کلام اهل سنت و البته با رویکرد تقریبی و اعتدالی و در مقابل سیاست تکفیری و افراطی است که متأسفانه در بعضی مراکز دیگر شاهد آن هستیم.

این نهاد علمی و آموزشی در ادامه اطلاعیه خود آورده است: این ادعای شستشوی مغزی دانش پژوهان، اهانت به صدها فاضل و عالم اهل سنت که مدارج علمی برجسته ای را واجد بوده و هستند و درعین حال، برای طی مراحل تحصیلات تکمیلی و به ویژه دوره دکتری تحصیل در المصطفی را برگزیده اند، نیست؟

جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه ابتلائات الهی همیشه برای همه انسان ها در طول تاریخ بوده است و به کمک خداوند، ملت ما از این ابتلا هم مانند دیگر آزمایش ها سربلند عبور خواهد نمود آورده است: سوءاستفاده از این موقعیت ها و نسبت دادن این گونه حوادث به اعتقاد یا عملکرد مردم ایران و نظام اسلامی، مصداق روشن ناسپاسی است. البته یقیناً برادران و خواهران اهل سنت ما به خوبی به این مسائل وقوف دارند و حامیان پشت پرده اختلاف افکنی مذهبی در ایران عزیز را می شناسند.

مولوی عبدالحمید زهی امام آدینه اهل سنت زاهدان در روزهای اخیر با انتشار فیلم کوتاهی مدعی شده بود که ویروس کرونا به وسیله طلاب چینی جامعه المصطفی وارد کشور شده و بعضی انتقادهایی را نیز به عملکرد این نهاد علمی در جهت وحدت اسلامی و سخت گیری نسبت به طلاب آن نسبت داده است.

تا به امروز هزار و 4 تن از شهروندان قمی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 870 نفر در بیمارستان های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 398

به "واکنش تند جامعه المصطفی به اظهارات مولوی عبدالحمید درباره منشاء کرونا در ایران، شستشوی مغزی و طلاب چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند جامعه المصطفی به اظهارات مولوی عبدالحمید درباره منشاء کرونا در ایران، شستشوی مغزی و طلاب چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید