واکنش سازمان جهانی بهداشت به واکسن ضدکرونای روسیه

به گزارش مجله جام جهان، سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت با مسئولان روسیه درباره رونمایی این کشور از نخستین واکسن کووید 19 در ارتباط هستیم.

واکنش سازمان جهانی بهداشت به واکسن ضدکرونای روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سازمان جهانی بهداشت بیان کرد: ما در حال رایزنی با روسیه درباره واکسنی هستیم که این کشور امروز به طور رسمی آن را برای مبارزه با ویروس کرونا معرفی کرد.

سخنگوی این سازمان تاکید نمود: با مقامات بهداشتی روسیه به طور پیوسته در ارتباط نزدیک بوده و در حال آنالیز صلاحیت واکسن کووید 19 این کشور هستیم. با این وجود، تایید صلاحیت هر واکسنی از سوی سازمان جهانی بهداشت معیار های بسیار سختگیرانه ای دارد و تمامی اطلاعات و داده ها درباره کارایی و ایمنی آن با دقت آنالیز خواهد شد.

با این حال، مقامات سازمان جهانی بهداشت از تایید و یا رد واکسنی که روسیه برای مقابله با ویروس کرونا ساخته است اجتناب کردند. تایید و یا رد صلاحیت این واکسن نیازمند آنالیز های بیشتر این سازمان است. تایید یک واکسن و یا دارو از سوی سازمان جهانی بهداشت دارای فرآیند طولانی است و این نهاد استاندارد های سختگیرانه ای برای این کار دارد.

سازمان جهانی بهداشت، سازمان غذا و داروی آمریکا و نیز سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپا، سه نهادی هستند که با استاندارد های بالا، می توانند کارایی و ایمنی یک واکسن یا داروی جدید را تایید نمایند.، خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 698

به "واکنش سازمان جهانی بهداشت به واکسن ضدکرونای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سازمان جهانی بهداشت به واکسن ضدکرونای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید