انتها عملیات سامان دهی اشیای مخزن موزه منطقه ای جنوب شرق

به گزارش مجله جام جهان، معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان از سرانجام عملیات سامان دهی اشیای مخزن موزه منطقه ای جنوب شرق در زاهدان اطلاع داد.

انتها عملیات سامان دهی اشیای مخزن موزه منطقه ای جنوب شرق

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، منصوره ملاالهی روز 5 خردادماه 1400 اظهار کرد: اشیای مخزن موزه منطقه ای جنوب شرق در زاهدان که حاصل کاوش ها، آنالیز ها و حفاری های سال های متمادی از محوطه های باستانی است و در چند دوره مختلف صورت گرفته است، سال جاری با عقد قرارداد با بخش خصوصی به صورت کامل ساماندهی شد.

معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این مجموعه آثار شامل بیش از 7 هزار شی تاریخی فرهنگی بوده که اشیای توقیفی و یا اهدایی را نیز شامل می شوند.

او ادامه داد: این اشیا بیشتر مربوط به حفاری های سایت جهانی شهر سوخته، منطقه اسپیدژ بزمان بلوچستان است که بعد از پاکسازی و کارشناسی در صورت آسیب بازسازی شده و وارد مرحله سامان دهی شدند.

ملاالهی بیان نمود: در این مرحله برای هر شی یک شناسنامه عمومی و یک شناسنامه تخصصی تهیه می گردد که تمام مشخصات شی از قبیل وزن، جنس، ارتفاع، قطر، نقش و نوع کاربرد و سال حفاری و شماره اموالی در آن ثبت می گردد و پس از تکمیل در سامانه جام وارد می گردد، با ثبت در این سامانه دسترسی به اطلاعات آسان می گردد و امین اموال با ارائه کد هر شی تمامی اطلاعات را در اختیار خواهد گرفت.

او یادآور شد: در حال حاضر تمامی اشیا وارد سامانه جام شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1205

به "انتها عملیات سامان دهی اشیای مخزن موزه منطقه ای جنوب شرق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها عملیات سامان دهی اشیای مخزن موزه منطقه ای جنوب شرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید