پیش بینی فراوری 1.7 تن زعفران در آذربایجان شرقی

به گزارش مجله جام جهان، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی می گردد سال جاری 1.7 تن زعفران از مزارع استان برداشت گردد.

پیش بینی فراوری 1.7 تن زعفران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از تبریز ، بی پروا مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سال جاری سطح زیر کشت محصول زعفران در استان 367 هکتار است.

بی پروا اضافه کرد:پیش بینی می گردد سال جاری 1.7 تن زعفران از مزارع استان برداشت گردد.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت طلای سرخ استان که جزو گیاهان کم آب بر نیز محسوب می گردد، طی پارسال افزون بر 337 هکتار و مقدار فراوری آن 1.4 تن بود.

به گفته بی پروا میانه عملکرد فراوری زعفران در واحد سطح استان نیز 4.6 کیلوگرم است که نسبت به میانگین کشوری با 3.2 کیلوگرم بالاتر است.

او ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان در شهرستان های مرند، میانه و آذرشهر واقع شده است و مرند با دارا بودن 202 هکتار سطح زیر کشت و فراوری 1.1 تن زعفران در سال، رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده است.

بی پروا گفت: قیمت گل تَر زعفران در حال حاضر بین 220 تا 200 هزارتومان و قیمت هر کیلوگرم زعفران نیز بین 17 الی 16 میلیون تومان تخمین زده می گردد.

وی گفت: سطح زیر کشت زعفران در کشور، بالغ بر 120 هزار هکتار است که آذربایجان شرقی با دارا بودن 0.3 درصد سطح زیر کشت کشور حائز رتبه 11 در این خصوص است.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1406

به "پیش بینی فراوری 1.7 تن زعفران در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی فراوری 1.7 تن زعفران در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید