چرا آجیل شب چله گران است؟

به گزارش مجله جام جهان، آقا میرحسینی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در رابطه با قیمت این محصول در آستانه شب یلدا بیان نمود: سال جاری از یک ماه پیش رصد قیمت ها را آغاز کردیم طبق مشاهدات ما قیمت آجیل از یک ماه گذشته تا به امروز به شدت افزایش پیدا نموده است، اما علت آن نزدیک شدن به شب یلدا نیست.

چرا آجیل شب چله گران است؟

به گزارش ایسنا، وی در بیان علت این افزایش قیمت شرح داد: افزایش قیمت آجیل و خشکبار در یک ماه گذشته دلایل متعددی داشته که از مهم ترین آن ها می توان به جلوگیری از واردات این محصول اشاره نمود.

آقامیرحسینی ادامه داد: با خشک سالی پیش آمده خشکبار ایران به تنهایی نمی تواند بازار را تأمین کند به همین علت قیمت ها روزبه روز در حال افزایش است به طوری که به عنوان مثال بادام هندی در چند وقت گذشته به کیلویی 320 هزار تومان هم رسید.

وی با اشاره به اینکه قیمت آجیل بسته به نوع محصول استفاده شده در آن فرق دارد گفت: قیمت آجیل مخلوط سال جاری از 135 تا 390 هزار تومان است که امیدواریم تا شب یلدا به بیش از این قیمت نرسد البته اگر آجیل خارجی وارد بازار گردد قیمت ها شکسته می گردد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار قم با تأکید بر اینکه قدرت خرید مردم در زمینه آجیل بسیار پایین آمده و تقاضا کم است بنابراین کمبودی هم وجود ندارد گفت: فروشندگان صنف آجیل و خشکبار همه از کسادی بازار آجیل و خشکبار می گویند؛ پیک مصرف آجیل به واسطه یلدا و عید نوروز سه ماهه آخر سال است که سال جاری قدرت خرید در این برهه هم پایین است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1495

به "چرا آجیل شب چله گران است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آجیل شب چله گران است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید