چگونه با کمترین روغن بادمجان سرخ کنیم؟

به گزارش مجله جام جهان، سرخ کردن بادمجان می تواند روغن زیادی مصرف کند و در نهایت این غذای خوش طعم را به خوراکی چرب و سنگین تبدیل کند اما با این ترفندها می توانید یک بادمجان سرخ شده ترد و سالم داشته باشید.

چگونه با کمترین روغن بادمجان سرخ کنیم؟

بادمجان یک میوه بدقلق برای پخت است. پخت بادمجان قلق هایی دارد که بیشتر مربوط به زمان سرخ شدن آن است و اگر این مرحله را به خوبی انجام دهید، می توانید یک وعده گیاهی دلچسب تدارک ببینید. جذب زیاد روغن به وسیله بادمجان، حتی اگر روغن داغ و زیادی درون ماهیتابه باشد، هم به علت بافت سلولی و ساختار داخلی آن اجتناب ناپذیر است. ترفندهای سرخ کردن بادمجان را در خبرنگاران بخوانید.

کارهایی که قبل از پخت بادمجان باید انجام دهید

بادمجان را خشک کنید

قبل از آغاز پخت بادمجان، باید مایع درون آن را تخلیه کنید برای همین، میوه خود را برش بزنید و آن را در آبکش قرار دهید. اندازه زیادی نمک اضافه کنید و بگذارید حدود 30 تا 60 دقیقه بماند تا تمام مایع داخلی آن، که به زهر یا عرق مشهور است، خارج گردد. نمک رطوبت را از سلول ها بیرون می کشد و سپس حفره های هوا را پر می نماید. حالا می توانید برش ها را خشک کنید.

برای خشک کردن از مایکروویو یا فر بهره ببرید و برای حدود پنج دقیقه به فرو ریختن ساختار اسفنجی یاری کنید، این راه چاره از جذب روغن بسیار زیاد جلوگیری می نماید.

روغن را روی بادمجان بمالید

به جای ریختن روغن در تابه، آن را روی گوشت بادمجان بمالید تا کنترل بیشتری روی اندازه روغن مصرفی داشته باشید. یک طرف گوشت را برس بکشید، سپس بلافاصله آن را به یک تابه داغ اضافه کنید. سمت دیگر را هم با قلم مو روغن بزنید.

بادمجان را در شیر خیس کنید

در حالی که مایکروویو و نمک زدن بادمجان باعث از بین رفتن ساختار متخلخل میوه می گردد، این روش، رویکردی برعکس دارد. خیساندن تکه ها یا مکعب های بادمجان در شیر به مدت یک تا دو ساعت، ساختار متخلخلی را که با کیسه های هوا پر شده است با شیر پر می نماید و جایی برای جذب روغن باقی نمی گذارد.

کاری که هنگام پخت بادمجان باید انجام دهید

برای پخت و سرخ کردن ورقه های بادمجان بهتر است از تابه نچسب بهره ببرید. با این کار فقط به یک قاشق غذاخوری روغن احتیاج دارید و در کمترین زمان به نتیجه ای ترد و عالی می رسید.

کاری که بعد از پخت بادمجان باید انجام دهید

پس از اتمام پخت بهتر است که بادمجان ها را روی دستمال روغن گیر قرار دهید. این کار روغن اضافی بادمجان را به دستمال منتقل می نماید. با این ترفند در نهایت یک پیش غذای خوشمزه، ترد و سالم خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا درمان سرطان با نیش زنبور صحت دارد؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1689

به "چگونه با کمترین روغن بادمجان سرخ کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با کمترین روغن بادمجان سرخ کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید