چین: آمریکا و روسیه باید از جنگ نیابتی در سوریه خودداری نمایند

به گزارش مجله جام جهان، دولت چین از آمریکا و روسیه خواست تا از درگیری در یک جنگ نیابتی در سوریه خودداری نمایند.

چین: آمریکا و روسیه باید از جنگ نیابتی در سوریه خودداری نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتد پرس، حزب حاکم در چین اظهار داشت که آمریکا و روسیه باید از جنگ نیابتی در سوریه خودداری نمایند. چین هر دو کشور را به دارا بودن گرایشات جنگ سردی متهم کرد.

روزنامه مردم چاپ پکن نیز ضمن اشاره به حملات هوایی آمریکا و روسیه در خاک سوریه نوشت: آمریکا و روسیه بار دیگر به دوران رقابت های جنگ سرد بازگشته اند. این روزنامه از مقام های روسیه و آمریکا خواست تا درک نمایند که دوران جنگ سرد به سرانجام رسیده و به جای آن باید به دنبال مذاکرات صلح در سوریه باشند.

روزنامه مردم در ادامه اضافه نمود: به نظر می رسد روسیه و آمریکا از سوریه به عنوان یک جنگ نیابتی برای رقابت دیپلماتیک و نظامی استفاده می نمایند. آمریکا و روسیه از همه اقدامات دیپلماتیک، مالی و نظامی در خاک یک کشور ثالث استفاده می نمایند تا میزان نفوذ خود را افزایش دهند، اقدامی که یادآور دوران جنگ سرد است.

این روزنامه تاکید نمود: ولی ما اکنون در قرن 21 هستیم و دوران چنین اقداماتی به سرانجام رسیده است. چین به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بارها نگرانی خود را از دخالت در امور داخلی سوریه اعلام نموده و خواهان دستیابی به راهکاری سیاسی شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 225

به "چین: آمریکا و روسیه باید از جنگ نیابتی در سوریه خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا و روسیه باید از جنگ نیابتی در سوریه خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید