نفت به مرز 108 دلار رسید

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران: پس از انتشار گزارش هایی در خصوص کند شدن رشد مالی چین قیمت جهانی نفت در معاملات روز آدینه با 30 سنت افزایش به 107 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسید.

نفت به مرز 108 دلار رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارش هایی در خصوص کند شدن رشد مالی چین و کاهش ارزش سهام در بازار بورس آمریکا و در حالی که نفت برنت شاهد اندکی افزایش قیمت بود، قیمت نفت خام آمریکا روز آدینه کاهش یافت.

به اعتقاد تحلیلگران، در حالی که دولت چین در حال اجرا اصلاحات ساختاری و کاهش رقم بالای بدهی های این کشور است، رشد مالی چین در طی دو سال آینده به تدریج کاهش خواهد یافت.

پریشانی اقتصاد چین و مسائل سیاسی در ترکیه، آرژانتین و اوکراین موجب کاهش ارزش سهام در بازارهای بورس آمریکا شده است.

همچنین پیش بینی ها در خصوص تعدیل بیشتر سیاست محرک مالی فدرال رزرو آمریکا در نشست دو روزه این بانک در روز چهارشنبه، عامل دیگری بود که بر بازار نفت تاثیر منفی داشت.

مصرف فرآورده های نفتی در آمریکا به دلیل سرمای هوا به شدت افزایش یافت و موجب کاهش ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی این کشور و واردات نفت حرارتی از اروپا، روسیه و آسیا شد.

بر اساس این گزارش، دیروز نفت برنت ، کاهش قیمت بیش از یک دلار و 20 سنتی خود را جبران کرد و با 30 سنت افزایش به 107 دلار و 88 سنت رسید که بیشترین رشد قیمت هفتگی از 20 دسامبر تاکنون بود.

نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز مقداری از رشد قیمت روز پنجشنبه خود را از دست داد و با 68 سنت کاهش به بشکه ای 96 دلار و 64 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در روز پنجشنبه 59 سنت افزایش یافته بود.

شکاف قیمت نفت برنت نسبت به نفت خام آمریکا در اوایل جلسه دیروز به کمترین میزان در بیش از دو ماه گذشته رسید، اما پس از آن با افزایش 76 سنتی به 11 دلار و 24 سنت رسید.

به عقیده کارشناسان، کاهش دمای هوا در نیمکره شمالی کره زمین، در افزایش قیمت نفت موثر بوده است.

112

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 38

به "نفت به مرز 108 دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت به مرز 108 دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید