کاوشگر چینی فعالیت خود را در ماه از سر گرفت

به گزارش مجله جام جهان، کاوشگر چینی چانگ ای- 4 (Change-4) فعالیت خود را برای بیست و دومین روز قمری در نیمه تاریک ماه آغاز کرد.

کاوشگر چینی فعالیت خود را در ماه از سر گرفت

به گزارش خبرگزاری شینهوا، منابع مرکز برنامه فضایی اکتشاف قمری و اداره فضایی ملی چین اعلام کردند: این کاوشگر ساعت پنج و 15 دقیقه بامداد شنبه به وقت پکن و ماه نورد Yutu-2 یا Jade Rabbit-2 ساعت 11 و 54 دقیقه بامداد روز جمعه به وقت پکن کار خود را از سرگرفتند.

کاوشگر چانگ ای-4 در تاریخ 8 دسامبر 2018 به فضا پرتاب شد و در تاریخ 3 ژانویه 2019 اولین فرود نرم را در دهانه فون کارمن در حوزه قطب جنوب نیمه تاریک ماه تجربه کرد.

یک روز قمری برابر با 14 روز زمینی است و یک شب قمری نیز همین مقدار است. کاوشگر چانگ ای-4 که در شب قمری به دلیل کمبود انرژی خورشیدی به حالت خاموش می رود، حدود 618 روز زمینی در ماه دوام آورده است.

طبق اعلام این مرکز، Yutu-2 در جهت شمال غربی ماه به سمت منطقه بازالت یا دهانه های ضربه ای با بازتاب بالا، حرکت خواهد کرد. این ماه نورد شناسایی های علمی را در سطح قمر زمین با ابزارهای علمی خود مانند دوربین پانوراما، طیف سنج تصویربرداری مادون قرمز، ردیاب اتمی خنثی و همچنین رادار ماه انجام می دهد.

این ماه نورد که با انرژی خورشیدی کار می کند، بسیار بیشتر از طول عمر سه ماهه طراحی شده خود، کار کرده است؛ به طوری که رکورد طولانی ترین حضور را در تنها قمر زمین به خود اختصاص داده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 752

به "کاوشگر چینی فعالیت خود را در ماه از سر گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر چینی فعالیت خود را در ماه از سر گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید