کشف جدید محققان آلمانی مشکل محیط زیست را حل می نماید؟

به گزارش مجله جام جهان، پژوهشگران آلمانی در آنالیز های خود، رشته ای از باکتری را کشف نموده اند که می تواند پلاستیک ها را تجزیه کند.

کشف جدید محققان آلمانی مشکل محیط زیست را حل می نماید؟

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از فیز نوشت: پژوهشگران مرکز تحقیقات محیط زیست هلمولتز (UFZ) آلمان به کشفی رسیده اند که شاید راهکار یکی از عظیم ترین مسائل سیاره زمین باشد. آن ها نوعی باکتری را کشف نموده اند که می تواند بعضی از پیوندهای شیمیایی پلی اورتان را از بین ببرد.

دکتر هرمان هایپیپر، یکی از پژوهشگران این مرکز، گفت: این باکتری می تواند از این ترکیبات به عنوان منبع انرژی استفاده کند. یافته های این پژوهش گام مهمی به سوی بازیافت محصولاتی از جنس پلی اورتان است.

پلی اورتان کاربردهای بسیاری دارد و در فراوری محصولات متفاوتی از جمله پوشش لوله های مدفون در خاک و یا در مخازن آب و فاضلاب به کار می رود.

با وجود کاربردهای بسیار پلی اورتان، نمی توان از معایب آن چشم پوشی کرد. بازیافت پلی اورتان بسیار سخت است و به انرژی زیادی احتیاج دارد. پلاستیک هایی که از پلی اورتان ساخته می شوند با گرما ذوب نمی شوند و مواد سمی زیادی نیز فراوری می نمایند.

به کار بردن ریزارگانیسم هایی مانند باکتری ها و قارچ ها برای تجزیه پلاستیک هایی که از نفت ساخته می شوند حوزه پژوهشی گسترده ای را پوشش می دهد، اما کمتر پژوهشی به آنالیز پلی اورتان اختصاص یافته است.

پژوهشگران در این آنالیز، نوعی باکتری موسوم به سودوموناس تی دی ای 1 را معرفی کردند که می تواند به پیوندهای شیمیایی تشکیل دهنده پلاستیک های پلی اورتان حمله کند.

هایپیپر تاکید نمود: پیش از استفاده فنی و تجاری از این باتری باید آنالیز های بیشتری در خصوص آن صورت بگیرد تا کارآیی آن تایید گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 414

به "کشف جدید محققان آلمانی مشکل محیط زیست را حل می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جدید محققان آلمانی مشکل محیط زیست را حل می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید