کلاهبرداری با وعده حواله ارزی

به گزارش مجله جام جهان، تهران (پانا) - رئیس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات تهران عظیم از شناسایی و دستگیری فردی که با وعده حواله ارز اقدام به کلاهبرداری نموده بود، اطلاع داد و به شهروندان توصیه کرد قبل از انجام مبادلات اقتصادی حتماً از مجوزهای لازم طرف مورد نظر اطمینان حاصل نمایند.

کلاهبرداری با وعده حواله ارزی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد قصد حواله ارز به یکی از کشورهای خارجی را داشته که به علت سهل انگاری و اعتماد بیجا مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شاکی گفت که مدتی به دنبال یک شرکت معتبر در زمینه حواله ارز بودم و تحقیقات زیادی نیز در این خصوص انجام دادم که با شخصی ناشناس در فضای مجازی آشنا شدم. این فرد با تمام اصطلاحات مربوط به این کار آشنایی داشت و با فن بیان بسیار قوی و ترفندهای زیرکانه من را فریب داد و پس از عقد قرارداد به صورت مجازی مبلغ 5 میلیارد ریال برای انتقال به کشور مورد نظرم به حساب وی واریز کردم اما پس از واریز وجه، دیگر پاسخی از این فرد دریافت نکردم.

رئیس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات تهران عظیم در ادامه اظهارکرد: پس از اخذ اظهارات شاکی فرایند تحقیقات پفراینده شروع شد و طی آنالیز های تخصصی و گسترده کارشناسان پلیس فتا، این مجرم سایبری که در شبکه های اجتماعی با جعل عناوین مختلف و استفاده از هویت های غیرواقعی تحت عنوان یک شرکت خدمات ارز اقدام به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی می کرد شناسایی و هویت وی برای پلیس روشن شد.

گودرزی اضافه کرد: در نهایت این مجرم که به علت ترس از گرفتار شدن در چنگال قانون در مکانی معین زندگی نمی کرد پس از طی تشریفات قضائی توسط تیم عملیاتی پلیس فتا پایتخت در یکی از هتل های تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به بازگرداندن وجه به حساب شاکی اظهارکرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا و مواجهه با شاکی به جرم خود اقرار کرد و گفت با همکاری یکی از دوستانم که در زندان با وی آشنا شدم، تصمیم به این کار گرفتیم و تحت عنوان یک شرکت خدمات ارز دست به این عمل مجرمانه زدیم و در مجموع بیش از 10 میلیارد ریال از شهفرایندان کلاهبرداری کردیم. در ادامه اقدامات این پفراینده، همدست وی نیز دستگیر و روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتا تهران عظیم به شهفرایندان توصیه کرد: قبل از انجام مبادلات اقتصادی حتماً از مجوزهای لازم طرف مورد نظر اطمینان حاصل کنید و به نام و نشانی آنها در فضای مجازی اکتفا و اعتماد نکنید و نقل و انتقال های خود را به وسیله مراجع قانونی و دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهید و هر گونه مورد مشکوک را به وسیله سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما درمیان بگذارید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1079

به "کلاهبرداری با وعده حواله ارزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری با وعده حواله ارزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید