گفت وگوی وزاری خارجه قزاقستان و فرانسه؛ افغانستان محور مذاکرات

به گزارش مجله جام جهان، وزرای امور خارجه قزاقستان و فرانسه در تماس تلفنی ضمن بررسی مسائل بین المللی بر توسعه اقتصادی در افغانستان تاکید کردند.

گفت وگوی وزاری خارجه قزاقستان و فرانسه؛ افغانستان محور مذاکرات

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان و ژان ایو له دریان وزیر امور خارجه فرانسه در یک تماس تلفنی همکاریهای دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

طرفین در جریان این تماس تلفنی شرایط کنونی و چشم انداز همکاری دوجانبه در زمینه های سیاسی، تجاری و اقتصادی را بررسی و تشدید روابط بین دوایر دولتی و تجاری دو کشور اشاره کردند.

سران نهادهای دیپلماتیک دو کشور از برگزاری چهاردهمین جلسه کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی در پاریس و همچنین سفر هیئت وزارت خارجه فرانسه در ماه می سال جاری و امضا نقشه راه همکاری های تجاری و اقتصادی تا سال 2030 میلادی استقبال کردند.

علاوه بر این، ضمن بررسی مسائل بین المللی به توسعه اوضاع در افغانستان توجه ویژه شد.

شرکت های فرانسوی از بزرگترین سرمایه گذاران در اقتصاد قزاقستان به شمار می فرایند. حجم سرمایه گذاری آنها در اقتصاد قزاقستان از سال 2005 تا 2020 میلادی 16.6 میلیارد دلار برآورد شده است.

حجم تجارت متقابل بین قزاقستان و فرانسه در سال 2020 میلادی 2.8 میلیارد دلار را تشکیل داده که 1.8 میلیارد دلار از آن صادرات محصولات قزاقی و 1 میلیارد دلار مابقی به واردات کالاهای فرانسوی مرتبط است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1174

به "گفت وگوی وزاری خارجه قزاقستان و فرانسه؛ افغانستان محور مذاکرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی وزاری خارجه قزاقستان و فرانسه؛ افغانستان محور مذاکرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید