10 اپلیکیشن یادگیری از راه دور که به شما یاری می نمایند مهارت های جدیدی در خانه یاد بگیرید

به گزارش مجله جام جهان، این روزها بیشتر مردم در خانه مشغول تحصیل یا کار هستند.

10 اپلیکیشن یادگیری از راه دور که به شما یاری می نمایند مهارت های جدیدی در خانه یاد بگیرید

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

کرونا باعث تغییر قواعد زندگی شده است. دانشگاه ها، مدارس و کلاس های درس تعطیل شدند و آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی رونق گرفته است. دنیای بیرون از خانه خشن و بی رحم است و درون خانه ناچار هستیم ذهن مان را با چیزهایی غیر از فیلم و بازی به چالش بکشانیم.

شاید بهتر باشد این طوری که ماجرا نگاه کنیم که بهترین فرصت برای یادگیری یک مهارت جدید است. مهارتی که شاید سال ها است در انتظار فرصتی برای یادگیری آن هستید و اکنون کرونا این فرصت را به شما داده است.

در ادامه می خواهیم 10 اپلیکیشن سطح بالا برای یادگیری چیزهای جدید از راه دور را به شما آموزش دهیم. شما می توانید با این اپلیکیشن ها در کنار خانواده و فرزندان خود آموزش ببینید و قوی تر شوید تا دوباره دنیا بیرون از خانه با انسان مهربان گردد:

یادگیری همه چیز: Udemy

Udemy یک اپلیکیشن یادگیری همه منظوره است که انواع مختلف مهارت های مختلف را در بیش از 130 هزار دوره و بیش از 2 هزار موضوع در دسترس شما قرار می دهد.

شما با اپلیکیشن Udemy می توانید توسعه وب، امور اقتصادی، مدیریت کسب وکار، ترفندهای افزایش بهره وری در محل کار، ترفندهای کار با نرم افزار ورد، طراحی، بازاریابی، زبان، موزیک، عکاسی و فیلم را یاد بگیرید.

حتی در این برنامه کلاس های بدن سازی و تناسب اندام یا برای بهبود درس دادن برای معلمان نیز وجود دارد. روی Udemy هر دو نوع محتوای رایگان و پولی ارائه می گردد و شما می توانید هر چیزی که نیاز دارید را روی آن پیدا کنید (لینک دانلود اندروید و iOS).

آموزش های ویدیویی چهره های آشنا: Masterclass

در این اپلیکیشن می توانید ویدیوهای آموزشی و سرگرمی از چهره های آشنا برای همه ببینید. این ویدیوها با سبک بسیار زیبایی ساخته شده اند و با شعار learn from the best پای درس بیش از 70 متخصص مشهور در حوزه های مربوطه می نشینید.

از آشپزی تا فراوری موسیقی، نحوه فکر کردن علمی تا ذهن آگاهی، آموزش بازیگری توسط ناتالی پورتمن تا موضوع های سرگرم نماینده دیگری که شما علاقه دارید. برای دسترسی به همه دوره های ویدیویی باید مشترک سرویس های Masterclass شوید و حتی بعضی موارد را خریداری کنید (لینک دانلود اندروید و iOS).

سخنرانی عمومی: TED Masterclass

شاید دو اپلیکیشن Masterclass و TED Masterclass نامی مشابه هم داشته باشند ولی در دو حوزه کاری متفاوت هستند. اپلیکیشن TED روی آموزش سخنرانی های عمومی تمرکز دارد و به شما یاد می دهد چگونه برای یک سخنرانی یادداشت برداری کنید یا از ابزارها و فناوری های غالبا پیشرفته و پیشگام معرفی شده در دوره های TED برای بهبود سخنوری و حضور در برنامه های زنده و گفت وگوهای شخصی بهره ببرید.

با این اپلیکیشن ترفندهای زیادی برای صحبت کردن، بهبود صدا، بیان کلمات و جملات به صورت تاثیرگذار، زبان بدن و اصول بلاغت یاد می گیرید. درس نخست رایگان است ولی برای درس های بعدی باید خرید درون برنامه ای داشته باشید (لینک دانلود اندروید و iOS).

کدنویسی: Encode و SoloLearn

اگر مدت ها است تصمیم دارید کدنویسی و توسعه اپلیکیشن های موبایل و وب را یاد بگیرید ولی فرصتی نداشتید؛ این روزها که در خانه هستید با اپلیکیشن های Encode و SoloLearn به هدف خود برسید.

SoloLearn دوره هایی برای آموزش زبان های برنامه نویسی بسیار جدید و امروزی مانند Kotlin دارد ولی نرم افزار Encode روی زبان های برنامه نویسی پایه و قدیمی مانند جاوا اسکریپت و پایتون در سطوح مختلف تمرکز دارد.

نرم افزار SoloLearn نسخه تحت وب هم دارد تا مجبور نباشید درس ها را روی یک نمایشگر کوچک تمرین کنید.

(لینک دانلود اندروید و iOS اپلیکیشن SoloLearn)

(لینک دانلود اندروید اپلیکیشن Encode)

فراوری محتوا: Skillshare

بسیاری از فراورینمایندگان ویدیوهای یوتیوب از این نرم افزار استفاده می نمایند و آن را پیشنهاد می دهند. علت آن هم درس های آموزشی و دوره های بسیار کاربردی و پرمحتوایی است که از راه دور برای کاربران برگزار می نماید.

دوره هایی مانند عکاسی و فیلم برداری، انیمیشن، طراحی، تصویرسازی، شیوه زندگی، نوشتن، توسعه وب و تجارت. آموزش های ویدیویی اپلیکیشن Skillshare بسیار زیبا و جذاب هستند؛ هنگام تماشای آن ها چیزهای جدید سرگرم نماینده ای یاد می گیرید.

این پلتفرم یادگیری از راه دور براساس اشتراک گیری کار می نماید اما می توانید یک دوره آزمایشی 2 ماهه رایگان با ثبت نام در وب سایت آن به دست بیاورید (لینک دانلود اندروید و iOS).

ریاضی و علوم: Brilliant

این اپلیکیشن هم در یوتیوب بسیار پرطرفدار است و پست های زیادی آن را پیشنهاد می دهند. کلید موفقیت اپلیکیشن Brilliant در آموزش های تعاملی و دنبال نماینده است.

بیشتر روی علومی مانند ریاضی، کامپیوتر و علوم عمومی تمرکز دارد و می خواهد به جای حفظ فرمول ها، با شهود و یادگیری عمیق آن ها را به خاطر بسپارید و اثبات کنید. روش هایی را یاد می دهد تا بتوانید با استدلال و تفکر منطقی به پاسخ یک مسئله یا فرمول حل آن برسید.

این نرم افزار هم یک دوره آزمایشی رایگان دارد ولی پس از آن باید حق اشتراک بپردازید (لینک دانلود اندروید و iOS).

آموزش زبان ها به شیوه محاوره ای: Duolingo

اپلیکیشن Duolingo یک نرم افزار آموزش زبان سنتی و کلاسیک نیست ولی به روشی جالب زبان شما را تقویت می نماید. در این اپلیکیشن با جملات محاوره ای و زبان طبیعی مردم آشنا می شوید و به سویی کشیده می شوید که بدون نیاز به حفظ کردن جدول ها و قواعد دستوری صحبت کنید.

در این روش به سرعت تفاوت های میان افعال یا اسم های نامنظم را درک نموده و به زبان طبیعی مردم نزدیک تر می شوید. روال هایی دارد تا شما هر روز مجبور به استفاده از این اپلیکیشن باشید و ارز درون بازی جمع آوری کنید.

به کلیه مطالب ارائه شده در این اپلیکیشن به طور رایگان دسترسی دارید (لینک دانلود اندروید و iOS).

جایگزین دانشگاه: Coursera

اپلیکیشن Coursera نسبت به نرم افزاری مانند Duolingo رویکردی سنتی تر در یادگیری و آموزش دارد. در Coursera مجموعه عظیمی از دوره های آموزشی به زبان های مختلف واقع شده است و حتی به شما گواهی نامه خاتمه ترم می دهد.

شما همانند دانشگاه می توانید تحصیل خود را ادامه دهید و مدرک لیسانس سا فوق لیسانس بگیرید. موضوع های تحت پوشش این نرم افزار هم بسیار گسترده هستند. از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق بگیرید تا انواع علوم کامپیوتر در مشاغل مختلف، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی.

حتی یک بخش در این نرم افزار برای توسعه مهارت های فردی و شخصیتی واقع شده است. دوره های کوچک تر و جمع وجورتری ارائه می دهد که به طولانی دوره های دانشگاه ها نیستند ولی از آن ها کاربردی تراند. می توانید در Coursera دوره هایی مانند عکاسی یا برنامه نویسی اندروید هم پیدا کنید.

بعضی دوره های کوچک رایگان هستند و بعضی دوره ها هزینه کمتری دارند ولی دوره های بزرگ و طولانی همانند دانشگاه باید برایشان هزینه خوبی بپردازید (لینک دانلود اندروید و iOS).

برای بچه ها: Khan Academy

در حالی که اپلیکیشن کورسرا به حوصله، کوشش، تعهد و وقت زیادی نیاز دارد و واقعا یک جایگزین کامل برای دانشگاه و کالج است؛ ولی اپلیکیشن و موسه معروف خان آموزشگاه (Khan Academy) روی دوره های کوچک و کوتاه تر برای فرزندان و یادگیری های پیش از مدرسه تمرکز دارد.

بچه ها شما به راحتی می توانند بعضی دوره ها را انتخاب نموده و در محیطی کاملا تعاملی، زیبا و بچه هاه مطالبی را یاد بگیرند که بعدا قطعا بدان ها نیاز خواهند داشت. فعلا خان آموزشگاه دوره هایی برای سنین 4 الی 18 سال برگزار می نماید.

خان آموزشگاه برای روزهای تعطیلی مدارس پیشنهادات رایگانی دارد تا بچه ها در خانه سرگرم شوند و فرآیند آموزش را فراموش ننمایند.

(لینک دانلود اندروید و iOS اپلیکیشن خان آموزشگاه)

(لینک دانلود اندروید و iOS اپلیکیشن خان آموزشگاه برای بچه ها)

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 336

به "10 اپلیکیشن یادگیری از راه دور که به شما یاری می نمایند مهارت های جدیدی در خانه یاد بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اپلیکیشن یادگیری از راه دور که به شما یاری می نمایند مهارت های جدیدی در خانه یاد بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید