2023 سال گوشی ها و لپ تاپ های تاشو و رول شونده خواهد بود

به گزارش مجله جام جهان، با توجه به کوشش شرکت ها برای ساخت گوشی ها و لپ تاپ های تاشو و رول شونده در سال 2022 به نظر می رسد سال آینده شاهد محصولات بیشتری با این طراحی خواهیم بود.

2023 سال گوشی ها و لپ تاپ های تاشو و رول شونده خواهد بود

بعضی از شرکت های فراورینماینده گوشی های هوشمند در سال 2022 فعالیت خوبی در زمینه فراوری گوشی های تاشو داشته اند اما هنوز تنوع و تعداد این محصولات در امسال آنقدری نشده که بخواهیم بگوییم به زودی جایگزین محصولات کنونی خواهند شد. برای مثال فقط گوشی های تاشو آن هم تنها در دو مدل فلیپ و فولد در دسترس قرار دارند که بیشتر آن ها هم به وسیله سامسونگ فراوری می شوند. البته لپ تاپ های تاشو هم رونمایی شده اند اما بیشتر طرح مفهومی و تستی هستند تا محصولی که در تعداد انبوه در بازار موجود باشند.

البته انتظار می رود در سال 2023، شرکت های بیشتری به این طراحی ها روی بیاورند و محصولات متعددی را با فناوری تاشو یا رول شونده در دسترس قرار دهند. پیش بینی می گردد در سال 2023، حدودا 23 گوشی تاشوی مختلف با برندهای گوناگون راهی بازار شوند. چهار مدل از این گوشی ها هم به احتمال بسیار زیاد به وسیله فقط یک شرکت چینی فراوری خواهند شد. به گزارش شرکت DSCC (مخفف عبارت display supply chain)، ظاهرا حتی یک دستگاه رول شونده هم سال آینده راهی بازار خواهد شد اما سامسونگ شرکتی نیست که آن را فراوری می نماید.

متأسفانه جزئیاتی هم در مورد اینکه چه شرکتی نخستین دستگاه رول شونده را راهی بازار می نماید منتشر نشده است. البته به این نکته اشاره شده که یک شرکت چینی وظیفه فراوری آن و یک شرکت کره ای هم وظیفه تأمین نمایشگر آن را بر عهده خواهد داشت. با این تفاسیر، به احتمال بسیار فراوان، شرکت سامسونگ دیسپلی خواهد بود که در تأمین نمایشگر رول شونده به این شرکت چینی ناشناس یاری خواهد نمود.

اگر هم گوشی های تاشو به این زودی برایتان خسته نماینده و تکراری شده اند، باید این نکته را هم یادآور شویم که به احتمال بسیار زیاد در سال 2023 لپ تاپ های تاشوی بیشتری هم راهی بازار خواهند شد. امسال لنوو و ایسوس کوشش نموده اند با عرضه چنین محصولاتی، نخستین قدم را در این راستا بردارند اما مثل هر تجربه اولی، این محصولات بیشتر ایده مجذوب کنندهی هستند تا لپ تاپ هایی کاربردی و عالی که ارزش خرید بالایی دارند چون هنوز ضعف های زیادی وجود دارد که باید پوشش داده گردد.

با این حال طبق پیش بینی تحلیل گران، حداقل 7 لپ تاپ تاشو در سال 2023 راهی بازار خواهد شد اما در تعداد بسیار محدودی در دسترس قرار خواهند گرفت. به نظر می رسد شرکت های فراورینماینده لپ تاپ در ابتدا می خواهند این محصولات را تست و بعد از اینکه از استقبال کاربران اطمینان حاصل کردند، آن ها را در تعداد انبوه فراوری نموده و راهی بازار نمایند.

از آن جایی که سامسونگ از سایر شرکت های فعال در زمینه فراوری گوشی های هوشمند تجربه بیشتری در ساخت محصولات تاشو دارد، انتظار می رود در ساخت لپ تاپ تاشو هم فعالیت خوبی داشته باشد. سامسونگ پیش از این از نمایشگرهای تاشوی بزرگ خود هم رونمایی نموده و این یعنی پتانسیل این را دارد که لپ تاپ تاشو فراوری کند. نخستین لپ تاپ تاشوی این شرکت کره ای هم احتمالا گلکسی بوک فولد 17 نام خواهد داشت. سامسونگ اخیرا نام تجاری Flex G را هم به ثبت رسانده که می تواند به معنای عرضه نخستین محصول تاشوی دوگانه این شرکت در سال 2023 باشد. هرچند در این رابطه هم خبری رسمی در اختیار نداریم و همه چیز فعلا در حد یک پیش بینی است.

البته اینکه چه شرکتی نخستین گوشی ها یا لپ تاپ های تاشو و رول شونده را فراوری و راهی بازار خواهد نمود خیلی اهمیت ندارد. آنچه که 2023 را به سالی مجذوب کننده تبدیل می نماید این است که احتمالا شاهد محصولات زیادی با این طراحی های مجذوب کننده و نوآورانه خواهیم بود.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1682

به "2023 سال گوشی ها و لپ تاپ های تاشو و رول شونده خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2023 سال گوشی ها و لپ تاپ های تاشو و رول شونده خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید