5 نکته مهم درباره جوش ها

به گزارش مجله جام جهان، 1.بروز جوش های غرور جوانی با یک استعداد ژنتیکی همراه است و اگر کسی این استعداد ژنتیکی را نداشته باشد، مبتلا به جوش نمی گردد. درباره تاثیر غذاها هنوز به صورت قطعی چنین مساله ای به اثبات نرسیده است ولی در عمل می بینیم که برخی بیماران با خوردن برخی از تنقلات یا غذا ها جوش پدید می آید. به اسم نمونه، اسکیمو ها در

5 نکته مهم درباره جوش ها

5 نکته مهم درباره جوش ها

نویسنده:دکتر غلامحسین غفارپور

1.بروز جوش های غرور جوانی با یک استعداد ژنتیکی همراه است و اگر کسی این استعداد ژنتیکی را نداشته باشد، مبتلا به جوش نمی گردد. درباره تاثیر غذاها هنوز به صورت قطعی چنین مساله ای به اثبات نرسیده است ولی در عمل می بینیم که برخی بیماران با خوردن برخی از تنقلات یا غذا ها جوش پدید می آید. به اسم نمونه، اسکیمو ها در شرایط زندگی خاص خودشان، جوش نمی زنند اما همین افراد با تغییر روش تغذیه خود به شیوه غربی و استفاده از فست فودها مبتلا به جوش شدند. پس می بینیم که تغذیه می تواند در بروز جوش موثر باشد اما مهم تر، استعداد ژنتیکی است.

2. بروز جوش ها با چرب شدن پوست همراه است. به همین علت، استفاده از صابون هایی که میکروب های سطح پوست را از بین ببرند، به افراد یاری می نماید که کمتر مبتلا به جوش شوند. درمان های دارویی موجود هم در عرض مدت 6 ماه تا یک سال نتیجه بخش است اما تا زمانی که فردی استعداد ژنتیکی دارد و بعلاوه هورمون های مردانه که از علل مهم بروز جوش است در بدن او فعال باشد، پوست آماده جوش زدن است. با استفاده از درمان دارویی، جوش ها به طور کامل بهبود می یابد اما فرد باید تحت نظر متخصص پوست، درمان را ادامه دهد.

3. درمان جوش، در افراد گوناگون یکسان نیست. دارو های متعددی در افراد متفاوت می توانند موجب ایجاد عوارض شوند. به همین علت، پیش از شروع درمان باید آزمایش هایی را انجام داد یا اگر مشکلاتی وجود داشت، باید ابتدا آن مشکل را حل کرد و سپس درمان دارویی را شروع کرد. ممکن است برای درمان افراد از داروهای یکسان استفاده گردد اما پیش از شروع مصرف دارو باید پزشک بیمار را معاینه کند.

4. این که چرا جای جوش روی پوست برخی افراد می ماند، به قابلیت ها و ویژگی های پوست آنها بستگی دارد. التهاب بیش از حد و چرک زیاد، احتمال ماندن جای جوش را بالا می برد اما مهم ترین علت ماندن جای جوش، دستکاری آن است. اگر فرد تحت درمان نیست، بهتر است جوش های خود را دستکاری نکند چون جوش به مرور زمان خوب می شوند اما با فشاردادن و تحریک جوش ها، پوست آزرده می گردد و محل جوش پس از خوب شدن جوش، روی پوست باقی می ماند.

5. اگر پس از مدتی حدود یک سال جای جوش از بین نرود، با درمان دارویی می توان آن را برطرف کرد. اما توجه داشته باشید که خود پوست در جهت ترمیم خود حرکت می نماید و باید زمان لازم را برای ترمیم به آن داد. پیلینگ پوست هم در شاداب شدن پوست و از بین رفتن جاهای جوش هایی که سطحی تر است موثر خواهد بود. برای از بین بردن جای جوشی که عمیق تر است، می توان از لیزر استفاده کرد که آن هم به نوبه خود مراقبت ها و شرایط خاصی را می طلبد.

منبع: www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1354

به "5 نکته مهم درباره جوش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم درباره جوش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید