7 علت برای سفر به کرالا در تابستان سال جاری

به گزارش مجله جام جهان، کرالا به کشور خدا معروف است. ما می خواهیم به شما بگوییم که چرا همین حالا باید آن را در لیست سفرهای خارجی خود بگنجانید.

7 علت برای سفر به کرالا در تابستان سال جاری

کرالا در جنوب هند واقع شده است و درست مثل بیشتر استان های هندوستان زبان و فرهنگ منحصربه خودش را دارد. مردم بومی کرالا را به علت تکلم به زبان مالایالام، مالایالی می گویند.

طبق بسیاری از تحقیقات و گزارشات، این زبان یکی از سخت ترین زبان های برای یادگیری است. اگر قصد سفر به کرالا را دارید، لازم نیست خیلی نگران بیگانگی با زبان آنها باشید زیرا تقریباً همه انگلیسی صحبت می نماید؛ هر چند بعضی از بومیان هنوز به زبان هندی یا تامیل حرف می زنند.

کشور موطن خدا

این عبارت را اولین بار والتر مندِز که در زمینه تبلیغات حرفه ای است به درخواست سازمان گردشگری کرالا بر سر زبان ها انداخت.

کرالا سرزمینی سرسبز با مرداب های آرام و ساکت، جنگل ها و سواحل متحیرنماینده و خیلی منظره ها تماشایی دیگر است که زیبایی بی مثالش باور کردن این شعار را به سادگی امکان پذیر می نماید. کرالا با زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف نیز بسیار مشهور شده است. هندو، مسیحی، مسلمان و دیگر ادیان با آرامش در کنار هم زندگی می نمایند. مردم بسیار خونگرم، مهمان نواز و تحصیل نموده هستند و این استان بالاترین تعداد افراد باسواد در این کشور را دارد.

مرداب های کوماراکُم

مرداب های کرالا در هندوستان و سرتاسر دنیا پرآوازه است. هر گردشگری که به کرالا می آید حتماً قایق سواری و گشت زدن را در لیست گردش های خود دارد که به طور قطع باید انجام دهد. مرداب های کوماراکُم مشهورترین آنهاست که آب آن به دریاچه بزرگی به نام دریاچه ویمباناد سرازیر می شود.

شما می توانید غذاهای سنتی هندی را در خانه قایق هایی که بر روی آب ساخته شده اند میل کنید. این غذاها ماهی های تازه ای هستند که صید می شوند، به درخواست شما سرخ شده و با ادویه های مخصوص هندی طعم دار می شوند؛ البته شاید تحمل آنها برای کسی که با غذاها و ادویه های هندی ناآشناست سخت باشد.

آیورویدا

آیورویدا تنها یک چشمه آب گرم برای ماساژ درمانی نیست که باید برای لذت بردن از آن در هنگام سفر به کرالا از آن بهره مند شوید. اینجا مکانی پرطرفدار در میان گردشگران و همین طور مالایالی ها برای درمان بیماری های مزمن، زخم، سندرم تخمدان پلی کیستیک، آلرژی، کهیر، آسیب های ارتوپدی، استرس، سلامت روان و دیگر بیماری های این چنین است.

آیورویدا یکی از قدیمی ترین سیستم های جامع شفابخش در دنیاست که امروزه روش های درمانی مدرن و باستانی را برای انواع دردها و بیماری ها ترکیب می نماید.

جنگل ها و تپه ها

وایاناد یک مقصد گردشگری است که بازدید از آنجا را به شما توصیه می کنیم. شما می توانید در طی بازدید خود از جنگل های سبز پر از جلبک بالا بروید و حتی در خانه های درختی و کلبه های روستایی در دل جنگل زندگی کنید.

سوار شدن پشت فیل های هندی یا دوش گرفتن با یکی از آنها از جمله تفریح هایی است که حیوان دوستان حتماً از آن لذت می برند. فیل در این استان مورد احترام است و حضور آنها در بسیاری از جشن ها و مراسم آیینی و سنتی بسیار اهمیت دارند.

بعلاوه، شما می توانید به استراحتگاه های روی تپه ها بروید که هوای خشک و خنک تری دارند. دمی بیاسایید و زمین های خوش عطر کاشت چای و قهوه را از نزدیک ببینید. ایدوکی و مونار یکی از مشهورترین این مکان ها برای بازدید هستند.

زادبوم هنرهای رزمی

با این که ممکن است خیلی ها ندانند اما بسیاری از محققان و تاریخدانان منشأ بعضی از انواع هنرهای رزمی مانند کاراته و کونگ فو را از کرالا به عنوان تحولی در شکل بومی هنرهای رزمی می دانند. یکی از هنرهای رزمی بومی کالاری پایاتو نام دارد که قدیمی ترین تاریخی که از این ورزش ذکر شده است به قرن سوم قبل از میلاد مسیح باز می شود.

گفته می شود یک مبارز حرفه ای و تعلیم دیده کالاری پایاتو تنها با لمس مارمام که نقطه ای حیاتی در بدن است قادر است دشمنش را به هلاکت برساند. علاوه بر این، هنر رزمی کالاری پایاتو نوعی ماساژ درمانی سنتی هم به شمار می رود.

خوش رویی و مهمان نوازی

مالایالی ها به خونگرمی و مهمان نوازی شان مشهور هستند و وقتی که در سفر به کرالا در پی خانه یا اقامتگاه برای استراحت هستید برترین مکان ها و ارزان ترین قیمت ها را به شما پیشنهاد می دهند. بیشترین اقامتگاه ها غذا هم سرو می نماید و شما می توانید آیتم هایی را در غذایتان سفارش دهید که اغلب می خورید. در این صورت، همان غذایی را خواهید خورد که دوست دارید.

هر کسی را که در خیابان می بینید از راننده تاکسی، راننده ریکشا یا حتی عابران پیاده با گشاده رویی شما را در یافتن راستا هدایت می نمایند و همان طور که قبلاً گفتیم تقریباً همه آنها به زبان انگلیسی حرف می زنند. با این حال، دانشجویان یا جوان ترهایی که هنوز خوب نمی توانند انگلیسی صحبت نمایند ممکن است شما را به ناکجاآباد بفرستند. هنگامی که به هدایت برای راستایابی احتیاج دارید، از گروه سنی 30 سال به بالا یاری بخواهید تا شما را سردرگم ننمایند.

غذاها و جشن ها

غذاهای کرالا یا مالایالی یکی از متنوع ترین غذاها و متعادل ترین غذاها برای گیاهخوران و غیرگیاهخواران هستند که به شما توصیه می کنیم حتماً آنها را امتحان کنید. برنج جزو اصلی غذاها است و با اینکه بسیاری از هتل ها غذاهایی مخصوص گیاهخواران دارند اما بیشتر رستوران های بیرون همه نوع گوشت شامل گوشت گاو، گوساله و مرغ را سرو می نمایند. برای تجربه یک غذای بومی قابل اعتماد ما به شما توصیه می کنیم کپرها یا کلبه هایی که غذاهای خانگی طبخ می نمایند را امتحان کنید.

جشن ها در کرالا درست مانند سرتاسر هندوستان پر از رنگ، موسیقی، عشق و پایکوبی است. پایکوبی های کاتاکالی و موهینیاتام از انواع پایکوبی های سنتی هستند. البته، معابد آیین و پایکوبی های سنتی مخصوص به خود را دارند. هزاران نفر در مسابقات تریشور پورام و والام کالی (مسابقه قایق رانی) شرکت می نمایند. اما اگر شما از این تفریحات لذت نمی برید، همواره معابدی هستند که میزبان جشن های جورواجور هستند. کلیساها نیز جشن های عجیب و غریبی برگزار می نمایند که شرکت در آنها بسیار مجذوب کننده و سرگرم نماینده است.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1661

به "7 علت برای سفر به کرالا در تابستان سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 علت برای سفر به کرالا در تابستان سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید