شروع ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی آب در شیراز

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران/فارس در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر، عملیات اجرایی ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی در ارتفاعات گلدشت حافظ شیراز شروع شد.

شروع ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی آب در شیراز

استاندار فارس شنبه 16 بهمن در مراسم شروع عملیات اجرایی پروژه ساخت مخزن 10 هز مترمکعبی آب گلدشت حافظ گفت: قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه آب در استانداری با حضور مدیران 9 سازمان از جمله مدیران شرکت های آبفای شیراز، آبفا استان، آب منطقه ای و رییس سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، دانشگاه شیراز و مدیر منابع طبیعی تشکیل شده تا بتوانیم شرایط آب شیراز را روزانه رصد و کنترل کنیم.

دکتر محمدهادی ایمانیه ادامه داد: برای انجام بهتر پروژه ها با رایزنی تیپ الهادی متعلق به قرارگاه مهندسی سپاه مقرر شده تا از ماشین آلات آنان بهره لازم را ببریم.

استاندار فارس، پیش فروش پساب فاضلاب را راهکاری برای اجرای پروژه های تصفیه فاضلاب و تامین آب مورد احتیاج فضای سبز شهری و حتی صنعتی دانست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز نیز با اشاره به اینکه مخزن 10 هزار متر مکعبی گلدشت حافظ برای 43 هزار نفر جمعیت پیش بینی شده است، گفت: در کشور سهم بهره مندی هر مشترک از ظرفیت مخازن حدود هشت دهم تا یک متر مکعب است که در شهر شیراز با 820 هزار مشترک حدود 650 هزار متر مکعب مخزن آب احتیاج است.

بهمن بهروزی گفت: در حال حاضر سهم بهره مندی هر مشترک در شهر شیراز از مخازن حدود پنج دهم است که با اجرای مخزن 10 هزار مترمکعبی گلدشت حافظ و مخزن 20 هزار متر مکعبی سر تل حسین آباد و مخزن 30 هزار متر مکعبی میانرود سهم بهره مندی هر شهروند از مخازن به 6 دهم می رسد.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت مخازن در دستور کار قرار گرفته است، اضافه نمود: مخزن برف فروشان با ظرفیت 20 هزار متر مکعب ، مخزن سلطان آباد با ظرفیت 20 هزار متر مکعب و مخزن دینکان در اوایل سال آینده به مرحله اجرا در خواهند آمد و همزمان با اجرای این طرح ها خطوط انتقال نیز به طول بیش از 45 کیلومتر به صورت خطوط رفت و برگشت اجرا می شود که با اجرای این برنامه ها آب مطمئنی به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

بهروزی با بیان اینکه اعتبار پروژه مخزن ده هزار متر مکعب گلدشت حافظ در حال حاضر با برآورد اولیه 35 میلیارد تومان است که پیش بینی می کنیم تا انتها عملیات اجرایی به 80 تا 90 میلیارد تومان افزایش یابد، گفت: این پروژه در طول 18 با بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1535

به "شروع ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی آب در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی آب در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید