آلمان به حضور نظامی 20 ساله خود در افغانستان خاتمه داد

به گزارش مجله جام جهان، وزارت دفاع آلمان سه شنبه شب در راستای خروج نیروهای نظامی خارجی از جمله آمریکایی از افغانستان، پس از 20 سال تمام نیروهای نظامی خود را از کابل خارج نموده است.

آلمان به حضور نظامی 20 ساله خود در افغانستان خاتمه داد

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

وزارت دفاع آلمان در پیامی توییتری نوشت: پس از 20 سال، آخرین سربازان نیروهای مسلح ما امشب (سه شنبه شب) افغانستان را ترک می نمایند.

وزارت دفاع آلمان در ادامه خطاب به نیروهای خود نوشت: شما اکنون در راه خانه هستید. این خاتمه یک فصل تاریخی و تلاشی فشرده است که ما را به چالش کشید.

انه گریت کرامپ کارنباور وزیر دفاع آلمان هم در پیامی توییتری نوشت: امشب آخرین سربازان آلمان افغانستان با خیال راحت ترک می نمایند.

کارنباور در ادامه خاطر نشان کرد که پس از 20 سال مأموریت فشرده ما در خارج از کشور به خاتمه رسیده است. تشکر فراوان من به 150 هزار زن و مردی است که از سال 2001 در آنجا خدمت نموده اند.

خروج نیروهای آلمان از افغانستان در حالی صورت می گیرد که روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه گزارش داد که مقامات آمریکایی انتظار دارند تا فرایند کامل خروج نیروهای از افغانستان در کمتر یک هفته دیگر تا روز ملی و استقلال آمریکا چهارم جولای (13 تیر) تکمیل گردد.

پس از توافق امریکا با طالبان در اسفند سال 98 در قطر، ایالات متحده قرار بود تا اول مه (11 اردیبهشت) تمام نیروهای نظامی خود از افغانستان را خارج کند اما جو بایدن رییس جمهوری امریکا با خلف وعده زمان خروج نیروها را تا موعد مقرر 11 سپتامبر به تاخیر انداخت.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1262

به "آلمان به حضور نظامی 20 ساله خود در افغانستان خاتمه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان به حضور نظامی 20 ساله خود در افغانستان خاتمه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید