ابزار تازه درآمدزایی در اینستاگرام آزمایش می گردد

به گزارش مجله جام جهان، اینستاگرام سرگرم آزمایش یک قابلیت انعام دهی است که راه جدیدی برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا در این شبکه اجتماعی فراهم می نماید.

ابزار تازه درآمدزایی در اینستاگرام آزمایش می گردد

این قابلیت آزمایشی که در داخل اینستاگرام، گیفتس (Gifts) نامیده می گردد، تولیدنمایندگان محتوا را قادر می سازد به وسیله ریلز ها (کلیپ های ویدیویی کوتاه) پول دربیاورند. این خبر نخستین بار به وسیله بیزنس اینسایدر منتشر شد.

سخنگوی شرکت مِتا پلتفرمز (شرکت مادر اینستاگرام) به وب سایت فناوری تِک کرانچ درباره این ابزار گفت: این قابلیت یک نمونه اولیه داخلی بوده و به صورت بیرونی آزمایش نشده است.

این قابلیت نخستین بار به وسیله الساندرو پالوسی، طراح برنامه معروف در ژوییه که اینستاگرام سرگرم طراحی این قابلیت تحت نام تقدیر محتوا بود، کشف شد. بر اساس اسکرین شات هایی که پالوسی منتشر کرد، این قابلیت به تولیدنمایندگان محتوا اجازه می دهد گزینه ای را فعال نمایند که به طرفداران آن ها امکان می دهد گیفت به آن ها ارسال نمایند. تولیدنمایندگان محتوا همچنین می توانند واجد بودن استفاده از این قابلیت را در تب تازه گیفت در تنظیمات اپلیکیشن خود چک نمایند. این اسکرین شات ها همچنین نشان می دهند کاربران می توانند گیفت را به وسیله دکمه ای که در انتهای ریلز واقع شده است، ارسال نمایند.

گیفتس تنها قابلیت انعام دهی مِتا نیست. اینستاگرام در سال 2020، قابلیت بج (Badges) را عرضه کرد که به کاربران امکان می دهد حمایت خود از تولیدنمایندگان محتوا را در هنگام ویدیو های زنده نشان دهند. بج می تواند بین 99 سنت، 1.99 دلار یا 4.99 دلار ارزش داشته باشد.

هنگامی که بجی را هنگام تماشای یک ویدیوی زنده خریداری می کنید، یک آیکن قلب کنار نام شما در قسمت نظرات ظاهر می گردد. با افزوده شدن احتمالی گیفت، اینستاگرام برای تولیدنمایندگان محتوا راهی برای درآمدزایی به وسیله پخش زنده و ریلز فراهم می نماید.

البته باید توجه کنیم که مانند هر قابلیت داخلی دیگری، معلوم نیست اینستاگرام چه زمانی میخواهد قابلیت گیفت را به کاربران عرضه کند. عرضه این قابلیت تعجب آور نیست، زیرا پلتفرم های دیگر تا به امروز ابزار های مشابهی برای درآمدزایی تولیدنمایندگان محتوا عرضه نموده اند.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، تیک تاک که بزرگترین رقیب اینستاگرام است، انعام دهی مستقیم برای تولیدنمایندگان محتوا را دسامبر گذشته معرفی کرد. همچنین، توییتر در ماه مه سال 2021 قابلیتی به نام Tip Jar عرضه کرد که طراحی شده است تا به کاربران اجازه دهد با طی چند مرحله، به تولیدنمایندگان محتوا انعام فوری دهند. حتی تامبلر هم یک قابلیت Tip Jar دارد که اوایل سال میلادی جاری راه اندازی شد.

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1683

به "ابزار تازه درآمدزایی در اینستاگرام آزمایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزار تازه درآمدزایی در اینستاگرام آزمایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید